شناسهٔ خبر: 57417747 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیر عامل شرکت ملی پست؛

پلتفرم‌های داخلی فروش کالا بیش از 30 درصد افزایش ترافیک داشته‌اند/ ترافیک مرسولات پستی در آبان ماه افزایش یافت/ حال کسب‌وکارهای اینترنتی رو به بهبود است

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارها به پلتفرم های داخلی مهاجرت کرده‌اند از افزایش درآمد و ترافیک پست در آبان ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود لیائی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در گفت و گو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مهاجرت کسب و کارها از پلتفرم های خارجی به پلتفرم های بومی، گفت: بر اساس قرارداد هایی که پست با پلتفرم های داخلی برای جابجایی مرسولات آنان دارد به طور متوسط بیش از 30 درصد افزایش ترافیک داشته اند.
وی با اشاره به کاهش درآمد و ترافیک پست در مهر ماه گذشته بعد از محدودیت های اعمال شده برای برخی پلتفرم های خارجی، از افزایش درآمد و ترافیک این شرکت در آبان ماه نسبت به مهرماه خبر داد و افزود: درآمد شرکت ملی پست و ترافیک مرسولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به ترتیب 27 و 16 درصد افزایش داشته است.
مدیر عامل شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه بخشی زیادی از لجستیک و جابجایی کالاهای فروخته شده توسط کسب و کارهای اینترنتی از طریق پست انجام می شود، وضعیت ترافیک و درآمد پست را شاخص مناسبی برای نشان دادن وضعیت کسب و کارهای اینترنتی دانست و گفت: افزایش ترافیک مرسولات و همچنین درآمد شرکت پست در یک ماه گذشته نشان می دهد که حال کسب و کارهای اینترنتی رو به بهبود است.

لیائی با اشاره به جابه جایی 256 میلیون مرسوله توسط پست در سال گذشته، تصریح کرد: در سال جاری پیش بینی کرده ایم که بتوانیم 300 میلیون مرسوله را جابجا کنیم.

نظر شما