شناسهٔ خبر: 57411327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در انگلیس ‌و آمریکا؛

کووید طولانی کمبود نیروی کار را تشدید کرد

بررسی‌ها نشان می‌دهد، کووید طولانی مدت کمبود نیروی کار را در ایالات متحده و انگلیس تشدید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، داده‌های اخیر نشان می‌دهد ابتلا به کووید طولانی مدت منجر به بیکاری ۴ میلیون آمریکایی شده است؛ همچنین سه چهارم مبتلایان انگلیسی کمتر کار می‌کنند.

 ابتلای بخش زیادی از مبتلایان به کووید طولانی مدت، کمبود نیروی کار در هر دو کشور را تشدید می‌کند.

کووید طولانی در واقع همان اثرات طولانی مدت ابتلا به کروناست که تا چندین هفته پس از خوب شدن، ممکن است افراد را درگیر کند. این بیماری تعریف پزشکی یا علائم شایع خاص خود را ندارد. بنا به پارامتر‌های متفاوتی مانند وضعیت جسمی بیمار، بیماری‌های زمینه‌ای، شدت ابتلا به کرونا و بسیاری دیگر از موارد ممکن است دو نفر که به کرونا مبتلا شده بودند با عوارض پس از کرونای متفاوتی مواجه شوند، اما شایع‌ترین علائم در میان بیماران شامل سرفه، تنگی نفس، آسیب قلبی و ریوی، ضعف و خستگی، مشکل در تمرکز، درد عضلانی، نگرانی یا اضطراب، مشکل خواب، از دست دادن حافظه یا گیجی می‌شود که به طور کلی بر عملکرد روزمره تأثیر می‌گذارد.


به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده از هر پنج بازمانده کووید-۱۹ در سنین ۱۸ تا ۶۴ سال یک نفر و از هر چهار بازمانده بالای ۶۵ سال یک نفر حداقل یک بیماری  ناشی از کووید طولانی را تجربه می‌کنند.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار (ONS) تا اول اکتبر ۲۰۲۲، حدود ۲.۱ میلیون نفر در انگلیس که ۳.۳ درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، مبتلا به کووید طولانی مدت گزارش شده بودند. بیشترین شیوع در افراد ۳۵ تا ۶۹ سال و زنان بود.

براساس گزارشی که مؤسسه بروکینگز نیز در ماه اوت امسال منتشر کرد، حدود ۱۶ میلیون آمریکایی در سن کار به مدت طولانی مبتلا به کووید هستند که در میان آن‌ها ۴ میلیون نفر به دلیل طولانیشدن این دوره بیکار شده‌اند.

گزارش بروکینگز می‌گوید، کووید طولانی مدت به طور بالقوه باعث کمبود ۱۵ درصدی نیروی کار در ایالات متحده شده است.

نتایج نظرسنجی در مورد تأثیر طولانی مدت کووید که توسط یک شرکت تحقیقاتی انجام شد، تایید کرد که کووید طولانی مدت به یک بحران اشتغال در انگلیس تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما