شناسهٔ خبر: 57411010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دستبرد هکرها به یک صرافی در مشهد

صاحب‌خبر -

سجادپور- دو هکر جوان که به ارزهای دیجیتالی یک صرافی دستبرد زده بودند با تلاش کارشناسان پلیس فتای مشهد دستگیر شدند.

به گزارش خراسان، مدیر عامل یک شرکت صرافی فعال در زمینه ارزهای دیجیتالی با مراجعه به کارشناسان پلیس فتای مشهد از سرقت 25 میلیارد ریال ارز دیجیتالی (تتر) خبر داد.

در پی اعلام این شکایت بررسی های تخصصی آغاز و مشخص شد هنگامی که نیروهای شرکت در حال به روزرسانی زیرساخت های سایت صرافی بودند، فرد یا افراد ناشناسی به علت اختلال به وجود آمده از باگ و خلأ موجود سوء استفاده و پس از دستیابی به ادمین 71500 تتر به ارزش 25 میلیارد ریال را برداشت کردند و به چند کیف دیجیتالی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی مشهد با بیان این خبر به خراسان گفت:با بررسی مستندات و انجام عملیات مهندسی دیجیتالی، آثاری از دستبرد هکرها به دست آمد و نیروهای کارآزموده پلیس فتای مشهد در یک عملیات ضربتی و هماهنگ، مخفیگاه دو هکر 29 و 38 ساله را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: متهمان که ابتدا سعی داشتند واقعیت را کتمان کنند وقتی در برابر مستندات و ادله دقیق کارشناسان پلیس قرار گرفتند به ناچار ارتکاب جرم را پذیرفتند و به هک سایت صرافی و سرقت ارزهای دیجیتالی اعتراف کردند.

وی از شهروندان خواست توصیه های علمی و کارشناسی پلیس فتا را جدی بگیرند و با به کارگیری راهکارهای تخصصی از دستبرد هکرها یا شگردهای کلاهبرداران جلوگیری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما