شناسهٔ خبر: 57410748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

پیروزی نزدیک آمریکا و حذف ایران از جام

آخرین بازی دو تیم ایران و آمریکا در گروه B رقابت‌های جام جهانی قطر مقابل یکدیگر آغاز شده است تا تکلیف این گروه امشب روشن شود. نهایتا آمریکا این بازی را با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، ایران و آمریکا آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی جام جهانی قطر را امشب همزمان با دیگر بازی گروه B آغاز کردند تا تکلیف این چهار تیم برای صعود به مرحله بعدی مشخص شود.

علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نوراللهی، رامین رضاییان و سعیدعزت‌اللهی 11 نفر تیم ملی ایران هستند که با نظر کارلوس کی‌روش در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

مت ترنر، سرجینیو دست، تایلر آدامز، آنتون رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی، کریستین پولیشیچ، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرس، تیموتی وه‌آ و جاشوا سرجنت ترکیب اصلی تیم ملی آمریکا برای بازی پایانی این مرحله از جام مقابل ایران قرار گرفته‌اند.

 

 

تیم ملی ایران در بازی نخست با نتیجه عجیب شش بر دو از انگلستان شکست خورد اما در بازی دوم برابر ولز با نیتجه دو بر صفر پیروز شد تا همچنان شانس صعود به مرحله بعدی جام جهانی 2022 قطر را داشته باشد. حالا ایران پس از انگلیس چهار امتیازی با سه امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد می‌تواند با نتیجه مساوی یا برد به مرحله بعدی صعود کند.

 

در مقابل تیم ملی آمریکا در بازی نخست مقابل ولز با تساوی یک- یک از زمین بیرون آمد و در بازی دوم مقابل انگلیس نیز به تساوی بدون گل رضایت داد تا با کسب دو امتیاز در جایگاه سوم جدول گروه B قرار گیرد.

این بازی امشب در ساعت 22:30 دقیقه در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار شده است و آنتونیو متئو لاهوز داور اسپانیایی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

نیمه اول

با شروع بازی، ایران کار را هجومی آغاز کرد و یک ضربه کاشته به دست آورد که این ضربه نتوانست راه به جایی ببرد و توپ به دست بازیکنان آمریکا افتاد.

 

در ادامه آمریکا، بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و در تلاش بود تا موقعیت‌سازی کند.

 

در دقیقه 9 این دیدار، یونس موسی شوتی از پشت محوطه جریمه ایران، روانه دروازه بیرانوند کرد که راه به جایی نبرد.

پولیشیچ، در دقیقه ۱۱ مسابقه، با حضور در محوطه جریمه تیم ملی، صاحب موقعیت شد اما ضربه ارسالی بازیکن آمریکا، روی سر پولیشیچ به خوبی ننشست و بیرانوند در نهایت توپ را در اختیار گرفت.

بازیکنان تیم ملی با در اختیار داشتن توپ، سعی در مدیریت بازی داشتند تا با موقعیت‌سازی خود بتوانند راهی برای گشودن دروازه حریف پیدا کنند.

ایران و آمریکا

آمریکا بازهم در تلاش بود تا روی دروازه ایران موقعیت‌سازی کند و بار دیگر تیموتی وه‌آ در محوطه جریمه ایران،‌ صاحب موقعیت شد ا

ایران و آمریکا

ما شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 38 مسابقه، پولیشیچ، روی نفوذ خود به محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شد و با ضربه پای راست موفق شد دروازه بیرانوند را باز کند.

 

جاش در دقیقه 42 سرجنت با شوت روی پا قصد گلزنی داشت که ضربه او از مقابل دروازه ایران رد شد.

در دقیقه 45 جاش سارجنت موقعیت عالی گلزنی برای آمریکا را در موقعیت سه به دو هدر داد و پاس پشت پای او برای تیموتی وه‌آ را مجید حسینی و در ادامه میلاد محمدی به خوبی دفع کردند.

نیمه دوم 

45 دقیقه دوم بازی با سوت داور آغاز شد.

اولین موقعیت نیمه دوم در دقیقه ۴۷ مسابقه توسط آمریکایی‌ها رقم خورد و جاشوا سرجنت روی نفوذ خود توانست صاحب موقعیت شود ولی ضربه کم‌دقت او نتوانست راه به جایی ببرد.

اولین موقعیت بازی، در دقیقه 52، روی ارسال رضاییان و و ضربه سر سامان قدوس شگل گرفت اما ضربه سر قدوس کم‌دقت بود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در ادامه شکل آرام‌تری داشت و آمریکا در تلاش بود تا گلی که به ثمر رساند محافظت کند. در مقابل ایران نتوانست موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کند.

در سمت راست محوطه جریمه آمریکا، رامین رضاییان در دقیقه 61 موفق شد روی دروازه حریف سانتر کند اما توپ ارسالی او به مهاجمان ایران نرسید.

سامان قدوس در دقیقه 65  روی ارسال علی قلی‌زاده در محوطه جریمه آمریکا فرصت بسیار خوبی به دست آورد اما شوت این بازیکن با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 69 ضربه ایستگاهی یونس موسی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه ایران با اختلاف زیاد رد شد.
شوت راه دور سعید عزت‌اللهی در دقیقه 70 ثمری نداشت و از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت.

ایران در دقیقه 82 بازی، روی یک ضربه ارسالی، می‌توانست دروازه آمریکا را تهدید کند اما برخورد علی کریمی با بازیکن آمریکا باعث شد تا فرصت ایران از دست برود. در این بین بازیکنان ایران اعتقاد به خطای هند داشتند اما داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

در دقیقه 83 توپ ارسالی روی دروازه آمریکا و ضربه علی کریمی به راحتی در اختیار مت ترنر قرار گرفت.

با اعلام داور مسابقه، 9 دقیقه زمان تلف شده برای این بازی در نظر گرفته شد و بازیکنان تیم ملی همچنان در پی راهی برای گشودن دروازه آمریکا بودند.

در دقیقه 3+93 این دیدار، مرتضی پورعلی گنجی روی سانتر ارسالی رضاییان بار دیگر دروازه آمریکا را تهدید کرد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

در پایان تلاش ملی‌پوشان برای زدن گل تساوی‌بخش بازی، ثمری نداشت تا این بازی با پیروزی یک بر صفر آمریکا به پایان برسد.

با این نتیجه، تیم ملی فوتبال آمریکا در گروه B جام جهانی با 5امتیاز در جایگاه دوم جدول ایستاد و با انگلیس که در رتبه اول این گروه قرار داشت به دور بعدی جام جهانی صعود کرد. تیم ملی ایران با 3امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت و ولز با یک امتیاز در جایگاه چهارم جدول ایستاد.

نظر شما