شناسهٔ خبر: 57410589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

میزان سرمایه گذاری یک ساله در آذربایجان شرقی بالای 150 همت ا...

اقتصاد ایران: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در یک سال گذشته بالای 150 همت در استان آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب شیر، محمد کلامی عصر امروز در سفر به شهرستان عجب شیر، پس از بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی و مجتمع گلخانه ای شهرستان، مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید و کشاورزی  این شهرستان را در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه ، خطاب به مدیران ، کارشناسان و سرپرستان بانک های عامل استان گفت: مدیران و کارشناسان ما باید دغدغه جذب و ماندگاری سرمایه‌گذار و خدمت به مردم را داشته باشند.

وی گفت: امروز با توجه اوج دیکتاتوری که بدخواهان نظام به کشور دارند نمی خواهند کشور ایران هیچ گونه توسعه و پیشرفتی بکند و وظیفه تیم اقتصادی در برابرآنان تلاش، برای ایران قوی و حفظ اشتغال و تولید و خدمت برای مردم در برابر جنگ اقتصادی است و از این رو انتظار داریم مدیران اقتصادی  با تمام توان در خدمت تولید باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود تحریم های ضالمانه علیه کشورمان صنعتگران و تولید کنندگان همچون گذشته برای توسعه اقتصاد تلاش می کنند و وجود چندین طرح در حال اجرای بخش خصوصی در استان نشان از امید به آینده ای روشن دارد.

وی افزود: لارغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی  مدیران در کنار مردم استان با امید و تلاشی مضاعف در صدد رفع مشکلات هستند و مدیران باید با تلاش و با تمام وجود برای مردم و اقتدار نظام و تببین اقدامات انجام شده با کار جهادی همگام با مردم نسبت به رفع مشکلات قدم بردارندو این تلاش ها در سه سال آینده در استان نمود خواهد داشت.

وی، رفع مشکلات مالی و نقدینگی صنایع شهرستان را از اولویت های اصلی ستاد تسهیل دانست و بر بررسی موارد مطرح شده توسط مدیران صنایع شهرستان عجب شیر تاکید کرد.

کلامی گفت: در شهرک صنعتی عجب شیر و ناحیه صنعتی این شهرستان، واحدهای غیرفعال باید خلع ید شوند و با تامین برق مورد نیاز،آب شرب و اینترنت و راه دسترسی این شهرک صنعتی این شهرک تبدیل به صنعتی ترین شهرک برتر استان شود.

وی گفت:با هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان از جمله گاز، برق، آبفا و سایر دستگاه ها می توان موانع تولید را برداشته و با همکاری ویژه و مطلوب با سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان، بستری مناسب جهت سرمایه گذاری مطلوب و هرچه بهتر در استان و همچنین جهش مثبت در روند تولید و در نهایت اثر گذاری مناسبی در بخش صنایع بزرگ و کوچک ایجاد شود.

فرماندار عجب شیر در ستاد تهسیل و رفع موانع تولید این شهرستان ، افزود: در بازدیدهای متعدد از این واحدها تلاش شده با بررسی وضعیت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی به فعالیت تشویق و ترغیب شوند.

جعفر قادری  با بیان اینکه در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی این شهرستان 53 واحد فعال و 12واحد تولیدی صنفی با اشتغال زایی بیش از ۱۸۰۰ نفر است، یادآوری کرد: عجب شیر ظرفیت های زیادی در تولید و صنعت داراست و باید با فعال سازی این پتانسیل به رونق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد آن کمک کرد.

وی با بیان اینکه نبود سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل برخی صاحبان صنایع در شهرستان است، ادامه داد: باید با پرداخت تسهیلات این مشکل واحدهای تولیدی را رفع کرد.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما