شناسهٔ خبر: 57399378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

طلا بخریم یا بفروشیم/ سایه سنگین افزایش قیمت دلار بر فلزات گران‌بها

افزایش قیمت ارز موجب شده تا بازار طلا هم روندی صعودی در پیش گیرد و بسیاری از مردم که این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند، بر سر دو راهی خرید یا فروش بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، از گذشته همواره بازار طلا بازاری مطمئن برای پس انداز و سرمایه گذاری خانواده ها محسوب میشد. نقدشوندگی بالا و سریع طلا و سکه، بازدهی مناسب طلا در طول زمان کوتاه و بلند مدت، حفظ ارزش پول و نیز بازدهی قابل توجهی که به وضوح در بازار طلا شاهد هستیم افراد بسیاری را به سمت این بازار کشانده و این فلز گرانبها را به یک ابزاری برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

طی چند ماه اخیر به دلیل شرایط داخلی کشور شاهد افزایش قیمت دلار بودیم و از آنجا که بازار طلا در کشور ما ارتباط مستقیمی با قیمت دلار دارد، بازار طلا هم روندی صعودی در پیش گرفت. آینده ی غیرقابل پیش بینی دلار موجب شده تا پیش بینی درستی از قیمت طلا در آینده در دسترس نباشد و مردمی که بر سر دوراهی خرید یا فروش طلا مانده اند. 

در شرایط کنونی دولت باید اقدامی موثر و اثرگذار در زمینه کنترل نرخ ارز بردارد چرا که این مقوله بر بازار سرمایه تاثیری اجتناب ناپذیر دارد.

پیش بینی می شود بازار طلا همچنان روندی صعودی داشته باشد

 محمدسعید جعفری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با توجه به اینکه نوسانات زیاد قیمت طلا موجب کاهش خرید و فروش می شود، اظهار داشت: طی دو هفته اخیر بازار طلا کساد بود و تقریباً از رونق افتاد.

وی با اشاره به اینکه شاخص اصلی تعیین کننده قیمت طلا در کشور ایران قیمت دلار است، افزود: در حالیکه شاخص اصلی در دنیا قیمت اونس جهانی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل سیاسی در ایران و جهان، قیمت دلار در حال افزایش است و به تبع آن قیمت طلا هم بالا می رود.

جعفری گفت: در حال حاضر قیمت خرید هر گرم طلای ۱۸ عیار از مشتری یک میلیون و پانصد و هجده هزار تومان و قیمت پایه فروش طلا نیز تقریباً یک میلیون و هفتصد هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی دقیق امکانپذیر نیست تصریح کرد: چون شاخص اصلی نرخ گذاری طلا، دلار است بنابراین پیش بینی می شود قیمت همچنان روند صعودی داشته باشد.

جعفری گفت: باید برای جلوگیری از افزایش قیمت طلا اقدامات مناسبی صورت گیرد، قیمت دلار نیز به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده و شرایط کنونی احتیاج به کنترل کردن دارد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما