شناسهٔ خبر: 57397964 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجمع ماموران پلیس در بروکسل در اعتراض به خشونت علیه پلیس

افسران پلیس بلژیک پی کشته شدن یکی از همکارانشان با چاقو، تظاهراتی را ترتیب دادند.

صاحب‌خبر -

افسران پلیس بلژیک روز دوشنبه در پی کشته شدن یکی از همکارانشان در حمله با چاقو، تظاهراتی را در بروکسل پایتخت، برای محکوم کردن خشونتی که قربانی آن هستند، ترتیب دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از بروکسل، هزاران افسر پلیس از شهر‌های مختلف بلژیک در خارج از ایستگاه شمالی بروکسل تجمع کردند و در راهپیمایی خود که در تقاطع آرت-لوی در مرکز شهر به پایان رسید، شعار سر دادند.

حمل و نقل شهری از صبح به دلیل راهپیمایی تا حد زیادی مختل شده بود. در ۱۰ نوامبر، یک پلیس در منطقه شائربک Schaerbeek در پی حمله با چاقو کشته شد. سال گذشته نیز در همان روز، پلیس بلژیک اعتراضی تقریباً یک هفته‌ای را برای افزایش حقوق و حقوق بازنشستگی برگزار کرد.

افسران پلیس به این موارد اعتراض کرده بودند که حقوق آن‌ها از سال ۲۰۰۰ افزایش نیافته و سن بازنشستگی همه پلیس‌ها تا سال ۲۰۳۰ به ۶۷ سال افزایش خواهد یافت.

به تازگی به دنبال شکست تیم ملی بلژیک در مقابل مراکش مردم خشمگین به خیابان‌های بروکسل ریختند و فضای شهر را ناآرام کردند به طوری که این ناآرامی‌ها به دیگر شهر‌ها و نیز به هلند هم سرایت کرده است. در همین حال پلیس ده‌ها معترض را بازداشت و آن‌ها را روانه زندان کرد.

این ناآرامی‌ها به تدریج به سایر شهر‌های بلژیک از جمله انتورپ و لیژ هم سرایت کرده است. برخی از هواداران خشمگین تیم ملی بلژیک در بروکسل شیشه برخی از فروشگاه‌ها را شکسته و چندین خودرو را به آتش کشیدند.

نظر شما