شناسهٔ خبر: 57396809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سازمان ملل خواهان اقدامات فوری برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل شد

زینب غلامی

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای حل نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی براساس راهکار تشکیل دو کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز در جلسه شورای امنیت گفت: باید اقدامات فوری برای حل نزاع فلسطین و اسراییل براساس راهکار تشکیل دو کشور اتخاذ شود. از طریق اقدامات تدریجی اما چشمگیر می‌توانیم شرایط لازم را برای حل مسالمت‌آمیز این بحران براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و توافق‌های قبلی ایجاد کنیم.

وی گفت: گام اول ادامه گفتگو با دو طرف برای کاهش تنش‌ها و رویکردهای منفی است.

وینسلند گفت: جامعه جهانی به دلیل جنگ اوکراین و تحولات جهانی دیگر توجه کمتری به مسئله فلسطین دارد و این موجب وخیم شدن رنج و مشکلات فلسطینی‌ها شده است.

یورش‌ها و حملات نیروهای رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش به کرانه باختری به ویژه نابلس و جنین ادامه دارد که در اثر آن ده‌ها فلسطینی شهید شدند. در مقابل عملیات فلسطینی‌ها علیه ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان افزایش یافته و چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است. همچنین مشارکت ایتامار بن گویر، رئیس حزب "قدرت یهود" و بتسلئیل اسموتریچ در دولت آتی بنیامین نتانیاهو موجب نگرانی‌هایی به دلیل رویکردهای افراطی و نژادپرستانه این دو شده است.

انتهای پیام

نظر شما