شناسهٔ خبر: 57395654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان اختصاص یافت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی شیروان به بیماران دو شهر شیروان و فاروج خدمات درمانی ارائه می دهد، نوسازی و تعمیر آن جزو ضروریات است که برای آن، ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه هزینه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۲۵۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات خیرین سلامت، سفر ریاست جمهوری، دانشگاه و محرومیت زدایی برای طرح های در دست اجرا حوزه بهداشت و درمان این شهرستان هزینه خواهد شد که تاکنون  روند اجرای طرح ها پیشرفت خوبی داشته و با تخصیص به موقع اعتبارات تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان عنوان کرد: سرانه مراکز بهداشتی و درمانی شهری موجود به ازای هر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهری در شهرستان شیروان، ۴۵۲.۲۶ مترمربع و در روستاها به ازای هر ۶ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت روستایی، ۷۵۳.۹۵ مترمربع است که از میانگین استانی بالاتر است.

 

حیدری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۱۳ طرح بهداشتی درمانی شهرستان که تعدادی از سال گذشته آغاز شده، اینک در دست اجراست.

 

وی بیان کرد: این طرح ها شامل چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵ در روستای حسین آباد، کوسه، گلیان و شیروان به فاروج (برزل آباد)، سه خانه بهداشت روستای هنامه، رباط و توپکانلو و دو مرکز بهداشت گلیان و شهری شماره (۳)  واقع در خیابان جوادالائمه است.

 

وی افزود: تعمیرات و تاسیسات ۶ واحدی مرکز بهداشتی درمانی شماره (۲)، تعمیرات خانه بهداشتی پالکانلو و زرتانلو، دیوارکشی محوطه خانه بهداشت باداملق و تعمیرات و تاسیسات بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان از دیگر طرح های بهداشتی درمانی در دست اجرا شهرستان است.

 

حیدری بزرگترین طرح شهرستان را تعمیرات و تاسیسات بیمارستان امام خمینی(ره) عنوان کرد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: اینک ۶ باب مرکز بهداشتی و درمانی شهری، ۱۴ باب مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و ۷۶ باب خانه بهداشت فعال در مناطق روستایی این شهرستان به مردم خدمات ارائه می دهند.

 

۵۵ پزشک عمومی در شهرستان فعالیت دارند که ۲۰ نفر از آنها در مطب های خصوصی، ۲۰ نفر در درمانگاه و اورژانس بیمارستان و ۱۰ نفر به صورت پزشک خانواده فعالیت می کنند.

پایان پیام/641

نظر شما