شناسهٔ خبر: 57391490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه درمازندران:

لزوم روایت خاطرات رزمندگان به همت خانواده های شهدا|درستکاری و پاک دستی خروجی یادواره های شهدا باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه باید بازخورد یادواره های شهدا در بطن جامعه و محل خدمت و زندگی افراد ملموس باشد، گفت: باید گره گشای کار مردم باشیم چرا که این خواست شهداست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۷آذر) ضمن ادای احترام به مقام شامخ هشت شهید بانک صادرات استان مازندران، گرامیداشت هفته بسیج و ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: حضرت زینب(س) به حق پرستار نمونه بودند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران برلزوم حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و اندیشه های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: حضرت زینب (س) به بهترین نحو ممکن دستاوردهای قیام عاشورا را حفظ و انتقال دادند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه سخنانش به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: روایتگری دستاوردهای دفاع مقدس و بیان ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس بهترین شیوه مقابله با تهاجم دشمنان انقلاب است.

 

وی با بیان اینکه اگر جهاد تبیین نباشد دشمنان انقلاب با تبلیغات سوء جای حق و باطل و جای شهید و جلاد را عوض می کنند، ادامه داد: حضرت زینب(س) در زمینه پرستاری و حفظ و نشر ارزش های قیام امام حسین(ع) نمونه تمام عیار بودند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به جنایات منافقان و تجزیه طلب ها در ایران به ویژه تهران اشاره و بیان کرد: ۱۷هزار ترور کور نیز برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی انجام دادند و خود را طرفدار حقوق بشر می دانند.

 

وی با بیان اینکه روایتگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) روایتگری از صحنه قیام عاشوراست که خودشان شاهد قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بودند، گفت: اینجا انسان متوجه فلسفه به همراه داشتن خانواده امام حسین(ع) در صحنه کربلا می شویم. رسالت این همراهی همان حفظ و نشر اهداف قیام عاشورا بوده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم حفظ و نشر آثار و اندیشه های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان تاکید کرد و افزود: گسست نسلی یعنی اینکه نسلی برای حفظ و استمرار انقلاب اسلامی از جان خود بگذرند و در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بایستند اما نسلی بدون مرور و بازخوانی این دستاوردها با ضد انقلاب همراهی کنند.

 

وی بر لزوم بازخوانی اسناد لانه جاسوسی تاکید کرد و گفت‌:باید در کتاب های درسی جنایت های آمریکا و انگلستان بازگو و تبیین شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان باید به همت خانواده های معظم شهدا تبیین و ترویج شود، افزود: اینکه بانک صادرات برای معرفی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این بانک هر ساله یادواره برگزار می کند اقدامی شایسته تحسین است و در کنار این مراسم ها باید به حفظ و نشر سیره  اندیشه های شهدا نیز توجه شود.

 

وی با تاکید براینکه باید بازخورد یادواره های شهدا در بطن جامعه و محل خدمت و زندگی افراد ملموس باشد، گفت: باید گره گشای کار مردم باشیم چرا که این خواست شهداست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: انس با قرآن، اقامه نماز، حفظ عفاف و حجاب، حلال خواری، چشم پاکی و دست پاکی، تکریم ارباب رجوع،‌نوع دوستی، یاد مرگ، احترام به حقوق دیگران و ... باید خروجی یادواره های شهدا باشد.

 

پایان پیام/286

نظر شما