شناسهٔ خبر: 57389082 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم تهران در مجلس:

هوشمند سازی در سازمان امور مالیاتی باید ادامه پیدا کند

رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عملکرد نظام مالیاتی در تحقق بودجه و تامین درآمدهای دولت را شایسته تقدیر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، غلامحسین رضوانی در حاشیه نشست اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان امور مالیاتی گفت: گزارشی که از اقدامات انجام شده در نظام مالیاتی و بالاخص در تحقق برنامه مصوب بودجه امسال دریافت کردیم، نشان از برنامه ریزی اصولی در سازمان امور مالیاتی برای انجام تحول در نظام مالیاتی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: برنامه‌های جدیدی که برای هوشمند سازی، ایجاد عدالت و جلوگیری از فرار مالیاتی است باید با همین سرعت در سازمان امور مالیاتی ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم مبارزه با فرار مالیاتی از طرق مختلف از جمله، قابلیت تولید اظهارنامه برآوردی مواردی که احیانا اظهارنامه‌های مالیاتی متفاوت با برگ تشخیص است، گفت: زمانی که همه فرآیندها سیستمی و شفاف باشد به شکایت‌های مودیان مالیاتی هم بهتر رسیدگی می‌شود و ضمن مقابله با فساد، به مودیان مالیاتی نیز اجحاف نمی‌شود.

وی در خصوص اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان نیز گفت: در این زمینه نمایندگان مجلس موافق هستند به طوری که با اجرا و توسعه پایانه‌های فروشگاهی ما بتوانیم به سمت واقعی شدن مالیات‌ها برویم به طوری که هم مالیات‌ها به حق وصول شود و هم در حق کسی اجحاف نشود.

نظر شما