شناسهٔ خبر: 57384237 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نحوه خرید از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟

تردیدی نیست که دنیای کریپتوکارنسی در سال‌های اخیر آن قدر جذاب و هیجان‌انگیز بوده است که بسیاری از افراد در هر سن و سال و با هر شغل و سواد اقتصادی‌ای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و حضور در این بازار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

روش خرید رمز ارز از صرافی ارز دیجیتال

تردیدی نیست که دنیای کریپتوکارنسی در سال‌های اخیر آن قدر جذاب و هیجان‌انگیز بوده است که بسیاری از افراد در هر سن و سال و با هر شغل و سواد اقتصادی‌ای علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و حضور در این بازار شده‌اند. بازار ارز دیجیتال سود فراوانی را با خود به همراه داشته است و افراد زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند و تلاش به توسعه و پیشرفت این تکنولوژی دارند. یکی از نکات ابتدایی پیش از ورود به بازار کریپتوکارنسی این است که صرافی ارز دیجیتال مناسب خود را پیدا کنید. صرافی آنلاین ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا بتوانید فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال را بهتر انجام دهید. شما برای خرید ارز دیجیتال لازم است که صرافی ارز دیجیتال مناسبی را پیدا کنید که دارای ویژگی‌های خاصی باشد. برای ایرانیان که با تحریم‌های مختلفی مواجه هستند پیدا کردن صرافی ایرانی ارز دیجیتال مهم است زیرا از این طریق می‌توانند به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند و ما در این مقاله قصد داریم تا روش خرید از صرافی ایرانی ارز دیجیتال را بیان کنیم.

چطور از صرافی ارز دیجیتال خرید کنیم؟

این سؤال اصلی‌ای است که در این مقاله قصد داریم پاسخ آن را بیابیم. یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی که فرآیند خرید ارز دیجیتال مشخص و ساده‌ای را دنبال می‌کند و همواره آموزش‌های مناسبی در این راستا در اختیار شما قرار می‌دهد صرافی والکس است. اگر صرافی آنلاین والکس را انتخاب کرده باشید، چطور می‌توانید خرید ارز دیجیتال انجام دهید؟ مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی‌ها به طور کلی شامل مراحل زیر است:

1. ثبت نام و احراز هویت

لازم به ذکر است که هر صرافی که انتخاب کرده باشید، پس از انجام و تکمیل مراحل ثبت نام لازم است که ابتدا منتظر باشید تا مراحل احراز هویت شما تکمیل شود. سایت والکس بیان می‌کند که فرایند احراز هویت از طریق این صرافی تنها 5 دقیقه زمان می‌برد.

2. شارژ حساب کاربری یا اتصال کیف پول

بعد از اتمام فرایند احراز هویت می‌توانید وارد حساب کاربری شوید. صرافی‌ها دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز دارند که در ادامه مقاله توصیفش را خواهیم آورد. اگر در صرافی ارز دیجیتال متمرکز هستید باید حساب کاربری خود را شارژ کنید و ترید‌ها را ثبت کنید ولی اگر صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است باید کیف پول را به صرافی وصل کنید تا سایت به شما امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را بدهد. صرافی ارز دیجیتال والکس روش‌های مختلفی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال به شما ارائه می‌کند که در ادامه به طور خلاصه این روش‌ها را بیان خواهیم کرد.

3. خرید ارز دیجیتال از صرافی

هنگامی که در یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال یا صرافی آنلاین خارجی ثبت نام کردید روش‌های مختلفی برای خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد:

  1. اول از همه شما می‌توانید از طریق این صرافی‌ها و با استفاده از کارت‌های بانکی خود با ریال ایران خرید خود را انجام دهید.

  2. روش دیگری که برای خرید ارز دیجیتال در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایرانی والکس وجود دارد، معامله جفت ارز است. با استفاده از معامله جفت ارز شما می‌توانید دو ارز متفاوت را به یکدیگر تبدیل کنید. برای مثال می‌توانید تتر را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید و از این طریق خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهید.

صرافی متمرکز و غیرمتمرکز در ارز دیجیتال

همان طور که گفتیم دو نوع صرافی ارز دیجیتال وجود دارد؛ متمرکز و غیرمتمرکز.

صرافی ارز دیجیتال متمرکز

صرافی ارز دیجیتال متمرکز به آن دسته از صرافی‌های ارز دیجیتال گفته می‌شوند که با نهاد‌ها یا ارگان‌های خاصی همکاری می‌کنند. 90 درصد معاملاتی که در کریپتوکارنسی صورت می‌گیرد در صرافی متمرکز انجام می‌شود. از جمله مهم‌ترین این صرافی‌ها می‌شود به کوین بیس و بایننس اشاره کنیم. سهولت در استفاده، نقدینگی بالا و اعتماد بیشتر از مزایای مهم صرافی ارز دیجیتال است و نیاز به احراز هویت، از بین رفتن دارایی در صورت هک شدن و کنترل معاملات توسط صرافی از جمله معایبی است که برای صرافی متمرکز برشمرده می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز

نوع دیگر صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در این روش هیچ نوع کنترلی بر دارایی معامله‌گر‌ها وجود ندارد. این نوع صرافی‌ها شباهت بیشتری با ماهیت کریپتوکارنسی دارند و پیش‌بینی توسعه‌دهندگان بازار ارز دیجیتال این است که در نهایت این صرافی‌ها هستند که جایگاه اصلی را پیدا خواهند کرد. در صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل دارایی توسط کیف پول هر فرد انجام می‌شود. این صرافی‌ها با استفاده از برخی قرارداد‌های هوشمند، پروتکل‌ها و قوانین غیر متمرکز، فرآیند تبدیل دارایی‌های هر فرد را به صورت مستقیم از کیف پول او انجام می‌دهند.

در این صرافی‌ها نیاز است تا کاربران کیف پول‌های خود را به صرافی متصل کنند و سپس با ارسال مستقیم ارز دیجیتال به قرارداد‌های هوشمند، معاملات‌شان را انجام دهد. از مزیت‌های این صرافی می‌توانیم به عدم نیاز به احراز هویت، خرید و فروش مستقیم و عدم نظارت صرافی اشاره کنیم ولی از معایب این نوع صرافی باید اشاره کنیم به این‌که رابط کاربری سختی عموماً متوجه این دسته صرافی‌هاست.

بنابراین اگر به صورت مبتدی در حال فعالیت در بازار کریپتوکارنسی هستید و به دنبال صرافی ارز دیجیتال مناسب با خود می‌گردید بهتر است که از همان صرافی‌های متمرکز استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا روش و نحوه خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی آنلاین را توضیح دهیم. گفتیم که صرافی‌ها دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز دارند و هر کدام از این‌ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خودش است و بهتر است که به عنوان مبتدی به سراغ صرافی ارز دیجیتال متمرکز مثل والکس برویم. از طریق صرافی ایرانی ارز دیجیتال والکس می‌توانید به صورت ریالی یا جفت ارز معاملات کریپتوکارنسی خود را انجام دهید. بازار ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا با خرید و فروش ارز دیجیتال بتوانید سودآوری زیادی برای پول و سرمایه خود داشته باشید ولی برای بهتر فعالیت کردن لازم است که آگاهی خوبی از این بازار داشته باشید بنابراین می‌توانید به بلاگ والکس رجوع کرده و اطلاعات خود را پیرامون دنیای کریپتوکارنسی تکمیل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما