شناسهٔ خبر: 57369529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

کیم جونگ اون:

هدف نهایی کره شمالی داشتن قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان است

رهبر کره شمالی گفت: هدف نهایی کشورش داشتن قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان بوده و این امر نشان دهنده عزم و توانایی کره شمالی برای ساختن قوی‌ترین ارتش جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی اظهار داشت: هدف نهایی کشورش داشتن قدرتمندترین نیروی هسته‌ای جهان است.

با توجه به همین هدف، رهبر کره شمالی روز شنبه ده‌ها افسر نظامی را که در پرتاب اخیر بزرگترین موشک بالستیک کره شمالی دخیل بودند ارتقا درجه داد.

موضع گیری جدید رهبر کره شمالی پس از آن صورت می‌گیرد که وی آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای جدید هواسونگ -۱۷ (ICBM) را از نزدیک مشاهده کرد و متعهد شد با تهدیدات هسته‌ای ایالات متحده با سلاح‌های هسته‌ای مقابله کند. کیم در دستوری که برای ارتقای قدرت جهانی هسته‌ای کشورش صادر کرده، گفت: ساخت نیروی هسته‌ای برای حفاظت مطمئن از کرامت و حاکمیت دولت و مردم است و هدف نهایی آن برخورداری از قدرتمندترین نیروی استراتژیک جهان است، نیروی مطلقی که در قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

اون، هواسونگ -۱۷ را قوی‌ترین سلاح استراتژیک جهان خواند و گفت: این نشان دهنده عزم و توانایی کره شمالی برای ساختن قوی‌ترین ارتش جهان است.

کیم بدون اشاره به جزئیات افزود: دانشمندان کره شمالی جهش شگفت انگیزی در توسعه فناوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک داشته‌اند.

کیم با گرفتن عکس با دانشمندان، مهندسان، مقامات نظامی و سایر افراد درگیر در این آزمایش، ادامه داد: انتظار دارد آن‌ها به گسترش و تقویت بازدارندگی هسته‌ای کشورش با سرعتی فوق‌العاده سریع ادامه دهند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه دیگری گزارش داد که کمیته دائمی پر قدرت مجلس عالی خلق کره شمالی به موشک هواسونگ -۱۷ عنوان مدال قهرمان کره شمالی و ستاره طلا و نشان درجه یک پرچم ملی را اعطا کرد. خبرگزاری دولتی کره شمالی در ادامه گفت: (موشک) به وضوح در برابر جهان ثابت کرد که کره شمالی یک قدرت هسته‌ای تمام عیار است که قادر است در برابر برتری هسته‌ای امپریالیستی ایالات متحده بایستد و به طور کامل قدرت خود را به عنوان قدرتمندترین کشور هسته‌ای نشان داد.

در این گزارش آمده است که این آزمایش نشان داد که کره شمالی به تقابل هسته‌ای علیه تمام جبهه دشمن واکنش مشابهی نشان خواهد داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما