شناسهٔ خبر: 57360892 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

راه‌های درمان تبخال را بشناسید

​یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تبخال یک بیماری ویروسی است و هر زمان شما آلوده به این ویروس باشید طبیعتاً تبخال خواهید زد.

صاحب‌خبر -

ایسنا: یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تبخال یک بیماری ویروسی است و هر زمان شما آلوده به این ویروس باشید طبیعتاً تبخال خواهید زد.

راه‌های درمان تبخال را بشناسید

کیوان بهرامی در این باره اظهار کرد: تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک و معمولا قرمز رنگ بروز می‌یابد.

وی افزود: هرچند معمولا تبخال بیشتر بر روی لب و اطراف آن ظاهر می‌شود اما جاهای دیگری همچون بینی، چانه و اندام تناسلی هم مستعد تبخال هستند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به اینکه مدت زمان درمان تبخال معمولا ۷ تا ۱۰ روز است، عنوان کرد: در این فاصله با مصرف موضعی و خوراکی نعنا و نیز مصرف موضعی بادرنجبویه تبخال را می‌توان درمان کرد؛ البته استفاده از جعفری و زیتون هم بسیار مفید هست.

وی ادامه داد: افراد مبتلا بهتر است زیاد در معرض آفتاب قرار نگیرند و دستان خود را هم به چشمانشان نمالند.

بهرامی افزود: همچنین افراد جهت جلوگیری از تبخال، باید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کرده و آرامش روحی و روانی لازم را نیز برای خود مهیا کنند.

وی تاکید کرد: لازم است افراد سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند که از جمله گیاهان دارویی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، می‌توان به «اکیناسه (سرخارگل)، و کلپوره، جنسینگ و... اشاره کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر عصبی‌تر و دارای استرس بیشتری باشید و یا سیستم ایمنی بدن شما ضعیف‌تر باشد بیشتر به تبخال مبتلا خواهید شد.

نظر شما