شناسهٔ خبر: 57355566 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مطب اصناف و پزشکان فاقد کارتخوان

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه، گفت : با توجه به گلایه مردم نسبت به نبود استفاده از کارتخوان توسط اصناف و پزشکان، استفاده از کارتخوان در قرارداد شرکت‌های بیمه‌ای قید می‌شود.

صاحب‌خبر -

بهمن بادکو مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت : همه اصناف و پزشکان موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان برای انجام مبادلات و فعالیت‌های کاری و تجاری خود هستند و توافقات و مذاکرات لازم با شرکت‌های بیمه‌گر برای تسریع در انجام این طرح انجام شده است.  

وی عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی برای ساماندهی واحد‌های صنفی قانونی با عنوان پایانه‌های فروشگاهی تعریف کرده است.

بادکو با اشاره به اینکه بند اول و دوم این طرح در حال اجرا است گفت: بند اول مربوط به شرکت‌های بورسی و فرابورس از اول آذر ماه اجرا شده و برای شرکت‌های دولتی نیز از اول دی ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای مشمول این قانون هستند افزود: پایه قانون سامانه فروشگاهی همان دستگاه کارتخوان است که برای اصناف از قبل اجباری شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه عنوان کرد: قرار است شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به گذشته به صورت فراگیر استفاده از کارتخوان را در قرارداد خود در نظر بگیرند.

وی گفت: با توجه به شکایت مردم مبنی بر استفاده نکردن اصناف و پزشکان از کارتخوان، مقرر شده شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به قرارداد بیمه این مورد را در قرارداد‌ها لحاظ کند .

نظر شما