شناسهٔ خبر: 57355544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرا پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان + تصویر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تسریع طرح‌های آبرسانی گفت: اکنون طرح‌های آبرسانی در بخش‌های مختلف با سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از درخواست‌های مهم مردم استان ساحلی و جنوبی استان بوشهر به‌عنوان مطالبه تاریخی تأمین آب آشامیدنی است.

تمام دشت‌های استان ممنوعه و بحرانی است

منابع آب زیرزمینی در استان بوشهر به سبب برداشت غیرمتعارف کاهش چشمگیری یافته است که به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تمام دشت‌های استان ممنوعه و بحرانی است.

علی محمدی با اشاره به اجرا ساخت سد در نقاط مختلف استان بوشهر، اظهار داشت: اکنون ساخت سد در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که دشت پلنگ، دالکی، خاییز، باغان، اخند و باهوش به‌ عنوان شش سد مهم استان بوشهر است.

وی با اشاره اینکه امسال تا سال آینده بخشی از سدهای در حال ساخت وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، گفت: با تکمیل و افتتاح این سدها مشکل آب در بخش‌های مختلف کاهش می‌یابد.

100 هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب استان افزوده می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه سد‌های رئیسعلی دلواری، خائیز، ارغون، کلمه و تنگ ارم در مرحله بهره‌برداری و آبگیری است، خاطرنشان کرد: سد رئیسعلی دلواری دارای 300 میلیون متر مکعب آب ذخیره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز از اجرا طرح‌های آبرسانی در شهرها و روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: پروژه‌های متنوع و مختلفی در عرصه آبرسانی در استان در حال اجرا است.

ابوالحسن عالی ادامه داد: پروژه‌های آبرسانی با اعتبارات در بخش‌های محرومیت‌زدایی، شهرهای مواجه با تنش آبی، اعتبارات استانی، داخلی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا را یک‌هزار میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: تا سال گذشته حدود 40 هزار مترمکعب آب از طرح‌های آب‌شیرین‌کن استان در شبانه‌روز تولید می‌شد که امسال این میزان افزایش یافته و تا پایان امسال با وارد مدار شدن سایت‌های جدید آب‌شیرین‌کن 100 هزار مترمکعب به این ظرفیت افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن 35 هزار و 17 هزار مترمکعب و خط انتقال آب‌شیرین‌کن بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بخشی از آب‌شیرین‌کن 17 هزار مترمکعب وارد مدار تولید شده و فاز بعدی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوالحسن عالی افزود: طرح آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب با همکاری و مشارکت گروه سرمایه‌گذاری مپنا در حال اجرا است که در آینده نزدیک فاز نخست آن به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/190/

نظر شما