شناسهٔ خبر: 57355396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همزمان با هفته بسیج صورت گرفت؛

دیدار مدیران بسیج طلاب قم با خانواده اولین شهید روحانی دفاع مقدس

حوزه/ همزمان با هفته بسیج، مدیران بسیج طلاب قم به همراه جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با حضور در منزل خانواده شهید شریف قنوتی، اولین شهید روحانی دفاع مقدس از این خانواده صبور و مقاوم تجلیل نمودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدروح الله سیدحقی، طی سخنانی در این دیدار که شنبه شب صورت گرفت، با تأکید بر این که شهدای روحانی، چشم و چراغ همه حوزویان و الگو و سرآمد آنان در تداوم مسیر و حرکت انقلابی هستند، ابراز داشت: به تعبیر ماندگار حضرت امام (ره) شهدای روحانی همچون شهید شریف قنوتی، حماسه سازانی هستند که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته اند.

وی با اشاره به اخلاص و معنویت بالای شهیدان والامقام از جمله شهدای عزیز روحانیت افزود: ما باید به درستی شاخصه ها و ویژگی های شهدای خود را به آحاد جامعه به خصوص نسل جوان معرفی کنیم و در این مسیر به شکل شایسته از ظرفیت رسانه و هنر استفاده نماییم.

در این دیدار همچنین محمدمسعود شریف طبع، فرزند آن شهید والامقام و مسئول گروه جهادی انصارالحیدر(ع) با بیان این که روحانیت همواره در امر جهاد اعم از جهاد نظامی، فرهنگی، اقتصادی و ... پیشگام دیگر اقشار مردم بوده است، گفت: امر مقدس جهاد در واقع میراث انبیا و اولیای الهی است و خدای متعال به مجاهدان در راه خودش به خصوص کسانی که به مقام رفیع شهادت نائل می شوند، اجر و مقام و منزلت ویژه ای عنایت کرده است که هیچ چیز دیگری با آن قابل قیاس نیست.

وی ضمن بیان خاطراتی از والد شهیدش افزود: شهید تنها متعلق به خانواده خودش نیست بلکه شناسنامه و هویت یک ملت و بلکه متعلق به جهان اسلام است و از این منظر باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه انسانی ترویج داد.

لازم به ذکر است: حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی نخستین شهید روحانی دفاع مقدس است که ۲۴ مهرماه سال ۵۹ در دفاع از خرمشهر قهرمان به مقام رفیع شهادت رسید.

نظر شما