شناسهٔ خبر: 57355087 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

تصاویر سطل‌های جدید زباله در مشهد!

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از رونمایی مخازن جدید زباله با قابلیت محدودسازی دسترسی به زباله‌های داخلی در راستای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع خبر داد.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از رونمایی مخازن جدید زباله با قابلیت محدودسازی دسترسی به زباله‌های داخلی در راستای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع خبر داد.

تصاویر سطل‌های جدید زباله در مشهد!

سیدمحسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد، گفت: طی سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در راستای مدیریت پسماندهای شهری، استقرار تعداد زیادی از مخازن زباله در سطح شهر و به تبع آن انتشار بوی نامطبوع، ایجاد منظر شهری نامطلوب و افزایش جمعیت حیوانات موذی بوده است.

او افزود: پس از برگزاری یک رویداد ایده‌پردازی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و صنعتگران، ۳۵ طرح جایگزین ارائه شد که در نهایت پس از بررسی‌های فنی و تخصصی ۱۱ طرح به مرحله نهایی رسید و مورد داوری قرار گرفت.

تصاویر سطل‌های جدید زباله در مشهد!

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در طرح جدید مخازن زباله قابلیت دسترسی محدود شده است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مخازن جدید زباله این است که برای استقرار آن یک جایگاه ویژه طراحی شده و مخزن در داخل محفظه قرار گرفته است، به نحوی که تنها پاکبان به مخزن زباله دسترسی دارد.

رهنمایی تاکید کرد: این جایگاه جلوی ورود حیوانات و زباله‌گردها را می‌گیرد، اقدامی نوین در راستای جمع‌آوری زباله به حساب می‌آید و با تعبیه آن تصویر نازیبای مخازن زباله با ظاهری آلوده برچیده می‌شود.

تصاویر سطل‌های جدید زباله در مشهد!

او افزود: در حال حاضر دو جایگاه زباله در دو نقطه از شهر مستقر شده و نصب حدود ۳۰ جایگاه دیگر در مناطق مختلف شهر در دستور کار است تا پس از بررسی نتایج طرح آزمایشی، این طرح در سطح شهر توسعه پیدا کند.

نظر شما