شناسهٔ خبر: 57355029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان خبر داد

رشد ۶ درصدی مصرف گاز CNG در خراسان رضوی طی ۸ ماه ابتدای سال جاری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: طی هشت ماه ابتدایی سال جاری، ۴۱۴ میلیون متر مکعب گاز CNG در استان مصرف شده است که رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر اصغری در گفت‌وگو با ایسنا از ساخت ۱۵ جایگاه در سطح منطقه خبر داد و اظهار کرد: از این ۱۵ جایگاه، پنج جایگاه عرضه گاز CNG و ۱۰ جایگاه نیز مخصوص عرضه سوخت مایع است. علاوه بر این ۱۴۶ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۱۳۹ جایگاه عرضه گاز CNG فعال نیز به صورت شبانه‌روز در حال خدمات‌رسانی است. متقاضیان برای احداث جایگاه باید به سامانه درگاه ملی درخواست مجوز جایگاه سوخت مراجعه کنند.

وی سهم گاز CNG در سبد سوخت بخش حمل و نقل در منطقه را ۳۰ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه تمام تلاش این است این سهم اضافه شود، افزود: وضعیت کنونی مصرف CNG در منطقه موجب شده که از نظر زیست‌محیطی و استفاده از سوخت پاک منطقه خراسان رضوی پیشتاز باشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر نیاز است که سرمایه‌گذاری برای افزایش زیرساخت عرضه گاز CNG در استان انجام شود. هم‌اکنون و همین راستا پنج جایگاه در دست احداث است. از این تعداد ۲ جایگاه گاز CNG تا پایان امسال در شهر مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.  

اصغری با اشاره به اینکه همچنین امسال در شهر مشهد سه جایگاه عرضه گاز CNG و در سطح منطقه در مجموع ۶ جایگاه به بهره‌برداری رسیده، تصریح کرد: احداث جایگاه در مشهد در اولویت نخست مدیریت منطقه بعد از تهران است و تلاش می‌شود جهت تامین رفاه حال شهروندان، مسافران و زائران ظرفیت جایگاه‌ها به تناسب موقعیت و جمعیت افزایش پیدا کند. خوشبختانه ظرف چند سال گذشته شمار جایگاه‌ها رو به افزایش بوده است.

وی درباره اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروها نیز گفت: از ابتدای اجرای این طرح حدودا ۱۵ هزار خودرو در خراسان رضوی دوگانه‌سوز شده است؛ ضمن اینکه نسبت به سهمی که اعلام شده بود، نسبتا پیشرو هستیم.

‌مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ خودرو در استان در نوبت دوگانه‌سوز شدن قرار دارد، اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال در منطقه برای تبدیل خودروها ۲۰ کارگاه است که حداقل ۶۰ درصد آن‌ در شهر مشهد و بقیه در سطح منطقه فعالیت دارد.

اصغری مصرف انواع فرآورده‌های نفتی را در هشت ماه اول سال جاری در منطقه خراسان رضوی را حدود ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: تلاش مجموعه کارکنان منطقه برنامه‌ریزی جهت کاهش مصرف سوخت و بهینه مصرف کردن آن است.

‌مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در رابطه با تامین سوخت نیروگاه‌ها بیان کرد: در شرکت ملی پخش به تناسب فصل‌ها ماموریت‌ها تعریف می‌شود که پس از تامین و توزیع سوخت نوروزی و تابستانه، تامین سوخت نیروگاه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. با توجه به فعالیت پنج نیروگاه بزرگ در سطح منطقه تلاش این است که سوخت نیروگاه‌ها به موقع تامین شود.

انتهای پیام

نظر شما