شناسهٔ خبر: 57354709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

بخش اعظم موزه آرایی دفاع مقدس مربوط به افتخارات «بسیج» است

حجت‌الاسلام لقمانپور گفت: بخش اعظم و قابل توجهی از موزه آرایی دفاع مقدس مربوط به نقش آفرینی‌های پرافتخار قشر‌های مختلف بسیج در دوران حماسه و ایثار است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: بسیج، یکی از یادگار‌های ماندگار حضرت امام خمینی (ره) و مبتنی بر آموزه‌های قرآن و مکتب اهل بیت (ع) است.

وی افزود: حضرت امام با صدور فرمان تشکیل بسیج، این نهال مقدس را در دل‌های اهل ایمان غرس نموده و الگویی بی بدیل را به جهانیان معرفی کردند که برای آن هیچ جایگزینی نمی‌توان یافت.

لقمانپور ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که نیرو‌های مردمی جبهه مقاومت با تبعیت از این الگو در کشور ما، به شکل‌ها و اسامی مختلف مقابل دشمنان سرتاپا مسلح ایستاده و دنیای استکبار را انگشت به دهان کرده اند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس جمع زیادی از قشر‌های مردم در قالب نیرو‌های بسیجی دوشادوش نیرو‌های مسلح جنگیدند و حماسه‌های ارزشمندی خلق کردند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: آثار برجای مانده از شهدای بسیجی در قالب وصیتنامه، عکس، خاطرات و ... همه و همه بیانگر صدق و صفا و خلوص آنان و عزم راستین شان در دفاع از ولایت و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: بخش اعظم و قابل توجهی از موزه آرایی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در قم، مربوط به همین اقشار بسیجی است که مشتمل بر وصینامه ها، دستنوشته ها، دست سازه ها، تصاویر و .. می‌باشد.

لقمانپور گفت: تاکنون ده‌ها جلد کتاب مربوط به خاطرات و یا تاریخ شفاهی رزمندگان بسیجی استان قم منتشر شده و این روند، همچنان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما