شناسهٔ خبر: 57353760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اغتشاشات اخیر، جنگ علنی دشمن با ایران قوی بود

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: اغتشاشات اخیر، جنگ علنی و رویارویی همه جانبه دشمن با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی قوی بود.

صاحب‌خبر -

 سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در اوج انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند، چرا که بسیج برخاسته از دل مردم است و باید به درد مردم بخورد و هر کجا که مردم آسیب می‌دیدند، بسیج مقتدرانه به میدان می‌آمد.
 
وی افزود: بسیج، این ملت را از گردنه‌های سخت و حوادث تلخ و ناگواری نجات داد به طوری که اگر مشابه حوادث ابتدای انقلاب اسلامی، در هر کجای دنیا اتفاق می‌افتاد، قطعاً حکومت آن کشور فرو می‌پاشید.
 
سردار آتانی خاطرنشان کرد: انقلاب‌های صورت گرفته در کشور‌های عربی از جمله مصر، به دلیل اینکه از بسیج عمومی برخوردار نبود، متأسفانه دوام و قوام لازم را نداشت.
 
وی افزود: اغتشاشات اخیر، قابل پیش بینی بود و با اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق، می‌دانستیم که دشمن در حال برنامه ریزی ایجاد اغتشاش در کشور است.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: دشمنان به تعبیر رهبر انقلاب در تلاش بودند با آغاز سال تحصیلی، شاهد موج اغتشاشات از سوی دانش آموزی و دانشجویی باشند که تیر آن‌ها به سنگ خورد.
 
وی افزود: قدرت ملت بزرگ ایران در برخورد با اغتشاشاگران، دشمنان را مجبور کرد که از لانه هایشان بیرون بیایند و اغتشاشات اخیر، جنگ علنی و رویارویی همه جانبه دشمن با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی قوی بود.
 
سردار آتانی بیان کرد: دشمن همه تلاشش را به خرج داد تا اربعین حسینی امسال شکل نگیرد و در کربلا و بغداد فتنه گری‌های گسترده‌ای انجام دادند، اما با ورود مراجع تقلید شیعه این فتنه خنثی شد و ۲۱ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال شرکت کردند.
 
وی افزود: بر اساس اسناد غربی ها، مدل حکمرانی جدید با مرکزیت جبهه مقاومت و ایران قوی در حال شکل گیری است و امروز در دنیا شاهد افتخارآفرینی ایرانی‌ها هستیم.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تأکید کرد: در دهه گذشته متأسفانه در حوزه اقتصادی خوب عمل نشد و در دوران تحریم‌های سنگین غرب علیه ایران، به محض مشاهده پیشرفت‌های جمهوری اسلامی، جنگ علنی و شناختی جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.
 
وی افزود: جنگ جدید استکبار با جمهوری اسلامی ایران، جنگ به تمام معنا، رسانه‌ای و مبتنی بر فضای مجازی بود و در اغتشاشات اخیر این موضوع به معنای واقعی کلمه، قابل درک بود.
 
سردار آتانی گفت: در اغتشاشات اخیر، یک ایران واقعی و یک ایران در فضای مجازی شکل گرفت به طوری که وقتی به فضای مجازی مراجعه می‌کردیم، جمهوری اسلامی در حال سقوط بود و دشمنان در تلاش بودند تا بار دیگر تجربه سوریه و عراق را در ایران تکرار کنند، اما با همراهی نکردند قاطبه مردم، در این جنگ تمام عیار، شکست خوردند.
 
وی افزود: در اغتشاشات اخیر، نیرو‌های انتظامی و بسیج کشته و مجروح شدند و بر اساس آمارها، بیش از ۲۰ برابر نسبت به اغتشاشگران مجروح و کشته شدند، اما یک بار هم بر روی مردم اسلحه جنگی نکشیدند و در راه تأمین امنیت جمهوری اسلامی، جان خود را فدا کردند.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: در روز‌های اول، شبهات مختلفی درباره فوت مرحومه مهسا امینی مطرح شد و واکنش‌های غیرمنتظره زیادی در پی داشت و پس از افشای واقعیت، آن دسته از افرادی که در فضای مجازی نسبت به تحریک مردم اقدام می‌کردند، هیچگاه درصدد جبران رفتار‌های گذشته شان برنیامدند.
 
وی افزود: برای فروکش کردند اغتشاشات، نخبگان باید برای تبیین مردم، وارد صحنه می‌شدند، اما در این حوزه ضعیف عمل کردند.
 
سردار آتانی تصریح کرد: موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران، از ناکامی هایش بیشتر است و با جهاد تبیین باید موفقیت‌ها و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران به گوش همه برسد.  
 
وی افزود: چشم ملت‌های مستضعف عالم از شرق تا غرب به جمهوری اسلامی ایران است و با عشق و علاقه به انقلاب اسلامی، ارادت دارند.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تأکید کرد: حرف اغتشاشگرانی که به خیابان‌ها آمدند، اقتصادی و معیشتی نبود و بر اساس یافته‌های آماری، آن‌ها به فکر نابودی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بودند و تجزیه جمهوری اسلامی ایران، نقشه نهایی و غایی آن‌ها بود.
 
وی افزود: دولت با هم افزایی میان قوای مقننه و قضائیه می‌تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند.
 
سردار آتانی با بیان اینکه تحریم‌ها فلج کننده است خاطرنشان کرد: امروزه به راحتی می‌توانیم نفت را بفروشیم و پول آن را دریافت کنیم و صندوق توسعه ارزی کشور هم پس از سالها، با سرمایه‌های ارزی انباشته شده است.
 
وی افزود: بیش از ۱۰۰ شهر کشور که با تنش آبی روبه رو بودند از جمله شهر آبیک، با همت دولت سیزدهم از بحران تنش آبی عبور کردند.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: در حوزه بسیج سازندگی چه در دولت فعلی و چه در دولت قبل، سپاه موظف به خدمت رسانی به مردم بود و در حوزه آب شرب و کشاورزی، احداث پل در مناطق روستایی و بهداشت و آموزش، بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، طرح‌های عمرانی 
 
وی افزود: بیش از ۱۷۹ پروژه بسیج سازندگی در سپاه صاحب الامر (عج) در دست احداث است.
 
سردار رفیعی آتانی گفت: ۴ هزار خانوار عضو کمیته امداد امام خمینی (ره) نیازمند مسکن هستند که این واحد‌های مسکونی تا ۲ سال آینده احداث می‌شود و قرارداد احداث ۴۰۰ واحد مسکونی با کمیته امداد منعقد شده است.
 
وی افزود: ۵ مجتمع آبرسانی برای ۹۶ روستا هم تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: اقدامات خوبی برای اشتغالزایی در سپاه صاحب الامر (عج) انجام شده و برخی از آن‌ها در دست اقدام است و تاکنون بیش از ۷ هزار نفر اشتغالزایی در استان انجام شده است.
 
وی افزود: در حوزه آب کشاورزی، جهاد کشاورزی استان با مدیریت جهادی و انقلابی، اقدامات خوبی انجام داده است و قطعاً در آینده مشکلات مردم در این حوزه، برطرف خواهد شد.
 
سردار رفیعی آتانی گفت: به مردم قول می‌دهیم همچنان که در ۴۳ سال گذشته خدمت بی منت برای اقتدار آن‌ها انجام می‌دادیم، همان خدمات بی منت را به مردم ارائه می‌کنیم و به آن‌ها اطمینان می‌دهیم در دفاع از امنیت و اقتدارشان، سپاه و ارتش چشم بدخواهان و دشمنان را کور خواهد کرد.

نظر شما