شناسهٔ خبر: 57352903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اقتصادی رییس‌جمهور:

افزایش اختیارات استانداران در دستور کار است/ درصدد گره‌گشایی از مشکلات مردم هستیم

ساری- ایرنا- معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه افزایش اختیارات استانداران با جدیت در دستور کار است، گفت: با تحولات اساسی درصدد گره گشایی از مشکلات جامعه هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رضایی شامگاه شنبه در نشست مشترک گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران افزود: در قرن های گذشته همواره بدخواهان به دنبال نفع بردن از ایران بودند و هیچگاه نخواستند که ایران دارای سیاست داخلی و جایگاه نقش آفرین در جهان باشد.

وی خاطر نشان کرد: هیچگاه اقتصاد و تجارت ایران را به معنای واقعی استکبار جهانی نپذیرفت و انقلاب اسلامی تمام این توطئه ها را خنثی کرد و دشمنان همچنان نمی گذارند که اقتصاد ملی داشته باشیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: در همین حوادث اخیر مردم مطالبه داشتند و مطالبه روی دوم سکه دموکراسی است و مردم حق دارند که مطالبه کنند اما آنچه که نگران کننده است دخالت خارجی ها است.

رضایی افزود: به عنوان مثال در فرانسه جلیقه زردها اعتراض کردند اما هیچ کشوری دخالت نکرد و اگر به فرض انگلیس و آمریکا دخالت می کرد هیچ چیز از فرانسه باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: مردم ما مطالبه ای دارند و مسوولان شنیدند و حتما پیگیری می کنند اما چرا از انگلیس، آمریکا و عربستان، همگی بر طبل جنگ می کوبند و می خواهند ایران را اذیت کنند؟ دلیل آن این است که می خواهند اقتصاد ایران را متزلزل کنند.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: ما اکنون دارای موشک و پهپاد هستیم اما در بیرون از مرزها صلح را صادر می کنیم و با داعش و تروریسم می جنگیم.

رضایی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای منطقه و حتی وقتی رییس جمهور به نیویورک رفت، حدود ۲۰ کشور به آیت الله رئیسی گفتند که پهپاد های خود را به ما بدهید و با وجود تحریم پول پهپاد را نقد می دهیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور بیان کرد: بخش خصوصی افسران جنگ اقتصادی هستند و باید در این جنگ به معنای واقعی از فعالان اقتصادی حمایت کنیم.

رضایی گفت: در دولت سیزدهم هم کارهای زیرساختی و روزمره اقتصادی را دنبال می کنیم تا بتوانیم روزنه های جدیدی برای توسعه ایران ایجاد کنیم و یکی از این کارها ترانزیت است که با جدیت به دنبال آن هستیم.

وی افزود: امروز به غیر از صادرات، ترانزیت و سوآپ نفتی هم می توانیم داشته باشیم و برای اجرای این طرح باید روابط خارجی جدید ایجاد می کردیم و عضو شانگهای شدیم و با کشورهای منطقه به دنبال توسعه زیرساخت ها برای صادرات هستیم.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: در امر برداشتن موانع صادراتی در داخل کشور و خودتحریمی اقداماتی را در دست اجرا داریم که باید با برنامه ریزی حرکت کنیم.

رضایی گفت: در دولت قبل fatf را در کشور اجرا کرده بودند که این امر باعث مشکلات زیاد اقتصادی شده بود که در جلساتی قرار است این زیرساخت های اشتباه مدیریتی را تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کالاهای ایرانی در قطر، ازبکستان و روسیه برگزار شده و اینکار شروع شده و ادامه خواهد یافت که این طرح به طور حتم برای توسعه کشور بسیار مهم است و میلیاردها دلار می توانیم از این طریق بدست آوریم.

معاون اقتصادی رییس جمهور افزود: در بحث کاهش هزینه های دولت هم در تلاش هستیم و اصلاح ساختار بودجه اقداماتی در دست اجرا داریم و سند راهبردی اصلاح های پولی و بانکی را در ماه های آینده تدوین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اهمیت دهیم و تمامی مصوبات این جلسات دارای اهمیت است و ماهیت اجرایی دارد.

معاون اقتصادی ریبس جمهور گفت: زنجیره ارزش در بخش کشاورزی استان نهادینه نشده است و باید از تولید تا فروش ورود جدی داشته باشیم و در این حین بخش خصوصی باید میدان دار باشد.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور صبح امروز (شنبه) به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی و حضور در نشست های گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه ریزی و توسعه وارد مازندران شد.

نظر شما