شناسهٔ خبر: 57351018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

سردار جوانی: در حوادث اخیر بیش از ۴۰ شهید بسیجی داشتیم

سردار یدالله جوانی: در حوادث اخیر بیش از ۴۰ شهید بسیجی داشتیم و در همین روزهای اخیر، سرمشق رسانه‌های بیگانه، آتش زدن پایگاه‌های بسیج است. بسیج به دنبال مطالبه از انقلاب نیست و خود را بدهکار انقلاب می‌داند زیرا با خدا معامله می‌کند و خدا نیز او را یاری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، سردار یدالله جوانی در یادواره ۲۰۰ شهید بسیجی شهرستان محلات که شامگاه چهارم آذرماه در مسجدالجواد شهر محلات برگزار شد، اظهار کرد: محفل‌هایی که برای شهدا برگزار می‌شود، از بهترین محفل‌ها بوده و مقدس است.

وی با بیان اینکه شهدا در کشور ما کاری کارستان کرده اند، افزود: فرهنگ شهادت، ایثار، مقاومت و ایستادگی برای کشور ما از مهمترین منابع تولید قدرت هستند و امروز دشمنان ما سعی می‌کنند میان شهدا و فرهنگ شهادت و ایستادگی و جامعه فاصله بیندازند زیرا دشمنان هم متوجه این معنا شده‌اند که در ایران اسلامی اتصالی محکم با بیش از دویست هزار شهید وجود دارد به همین علت در این ۴۳ سال به رغم همه فشارها و توطئه‌ها، ایران، استوار مانده و شکست نخورده است و همین یادواره‌های شهدا یکی از راه‌های حفظ ارتباط مردم بویژه نسل جوان با این فرهنگ است.

وی با اشاره به ۳۳۰ شهید شهرستان محلات که اکثرا نوجوان و جوان بودند، گفت: شهید شمع تاریخ است و این شمع خاموش شدنی نیست و همیشه در تاریخ نورافشانی می‌کند.

وی با اشاره به فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج و بیانات ایشان در وصف بسیج، گفت: بر حسب روایات تاریخی و آنچه که در قرآن آمده ‌است، اگر پرچمی به حق و عدالت و با شعار توحید و کلمه الله به اهتزاز درآید، همه طاغوت‌ها، ظالمان، ستمگران و شیاطین دست به دست هم می‌دهند تا این پرچم را پایین بکشند. قرآن‌شناسان و تاریخ‌دانان این روایت را تایید می‌کنند که هرگاه قیامی برای خدا شکل بگیرد و این قیام به نتیجه برسد و در یک جغرافیا قدرت بگیرد و تشکیل حکومت بدهد، حکومت های جاهل و ستمکار آرام نمی‌نشینند تا آن حکومت توحیدمحور را شکست دهند.

جوانی گفت: اگر پرچمی به نام اسلام در اهتزاز باقی بماند دل‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و قلمرو آن گسترش پیدا می‌کند که این با منافع ستمگران همخوانی ندارد. وقتی که ایران قدرت می‌گیرد، آمریکا باید از منطقه خارج شود و وقتی که انوار این مقاومت به سمت آفریقا و آمریکای لاتین برود، آمریکا باید از آن مناطق هم خارج شود.

جوانی اظهار کرد: بسیجیان یدالله شدند و قدرت الهی در آنها تجلی پیدا کرد و یک جنگ جهانی علیه ملت ایران را با شکست مواجه کردند. نسل جوان باید بداند جنگی که در ۳۱ شهریور به ما تحمیل شد، جنگ عراق نبود، عراق در پیشانی کار بود، اما همه قدرت‌های شیطانی در کنارش بودند و عراق را با انواع کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیکی پشتیبانی می‌کردند، اما ایران بر خلاف تصور صدام نقاط استراتژیک و شهرهای راهبردی اش را آزاد کرد و بصره در آستانه سقوط قرار گرفت.

وی ادامه داد: طراحان جنگ وحشت کردند که مبادا ایران با برگرداندن ورق و اقدام نظامی، صدام را نابود کند و اینجا بود که اتفاق عجیبی رقم خورد قدرت‌های جهانی که پیمان‌های منع گسترش سلاح‌های شیمیایی را نوشته بودند، صدام را به سلاح‌های میکروبی و شیمیایی تجهیز کردند تا ایران پیروز نشود ولی در نهایت مجبور شدند در سال ۱۳۶۷ اولین قطعنامه را تنظیم کنند که در آن کمی حقوق مردم ایران رعایت شده باشد و در واقع در این جنگ با شکست مواجه شدند و اولین بار پس از چند صد سال تحت پرچم اسلام و ولایت فقیه و حکومت الله، بدون جدا شدن یک وجب از خاک ایران، حقوق ملت و تمامیت ارضی ایران پذیرفته شد که حاصل رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردم بود.

وی گفت: شهدا با جنگ و ایستادگی در برابر دشمن و ثبات قدم در راه حق نشان دادند که راه آنها، راه دفاع از اسلام، قرآن، تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی و پیشبرد انقلاب و آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه است.

وی در ادامه با اشاره به ناآرامی های اخیر گفت: با توجه به شرایط اخیر، باید جهاد را که راه شهداست ادامه بدهیم. امروز دشمنان ما جسارت گشایش جبهه‌های نظامی را به روی ما ندارند زیرا کشور در پرتو حماسه آفرینی‌های شهدا به اقتدار رسیده و دستاورد این اقتدار این است که آمریکایی که به عراق و افغانستان لشکرکشی نظامی کرد، جرات شلیک به سمت ایران را ندارد.

وی یا اشاره به مطرح شدن جهاد تبیین در کلام رهبری، اظهار کرد: جهاد تبیین من و شما، عمل کردن به شعار عهد و پیمان با شهداست که همان ادامه راه شهداست. اگر شهدا و بسیجیان حق جهاد را ادا نمی‌کردند، امروز ما در یک ایران مستقل با پرچم اسلام زندگی نمی‌کردیم، ایران چند پاره شده بود، انقلاب اسلامی ساقط شده و آمریکایی‌ها بازگشته بودند و اوضاعی بدتر از عراق و افغانستان داشتیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ما از دیروز وحشت‌زده‌تر هستند چون می‌دانند در بهترین جغرافیای جهان یعنی ایران، پرچمی که به نام اسلام به اهتزاز درآمده، این کشور را روزبروز قدرتمندتر می‌کند و اگر مجال پیدا کند، الگوی دیگر ملت‌ها می‌شود و معادلات را بر هم خواهد زد. تحلیل غربی‌ها این است که ایران از دسترس آنها خارج شده و قدرت روزافزون پیدا می‌کند. نگرانی آنها از این بابت است که انقلاب ایران صرفا اقتصادی نبود بلکه فلسفه قیام به فرموده امام خمینی(ره) برای خدا بود و قیامی که برای خدا باشد، امنیت، استقلال، عزت، رفاه، پیشرفت و تمدن‌سازی را تامین کرده و بین امت اسلامی وحدت ایجاد خواهد کرد و دست مظلومان را گرفته و بلند می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران را می‌بینند، گفت: دیدن این‌ پیشرفت ها وحشت به جان آنها انداخته است. استمرار این موفقیت‌ها ایران را به جایی خواهد رساند که اهل معامله نخواهد بود، زیرا قدرت‌های غیرتوحیدی بعد از مدتی اهل معامله شده و با دیگر ظالمان تبانی خواهند کرد و بر سر مظلومین خواهند ریخت، اما پرچمی که در ایران به اهتزاز درآمده است، با آرمان تمدن‌سازی و با قدرت و اقتدار با ظالم مقابله و از مظلوم دفاع می‌کند، بر همین اساس توطئه‌های آنها با جنگ، ترور، تجزیه طلبی و جنگ‌های نیابتی ادامه پیدا کرد. برای اینکه بدانیم جهاد تبیین چیست و چگونه باید انجام شود باید به نقشه و مکر دشمن پی ببریم. جهاد از جمله اموری است که در اسلام تعطیل ناپذیر است.

وی گفت: دشمنان در این سال‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نظام اسلامی با وجود رهبری ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب، شکست ناپذیر است و تنها یک راه برای شکست انقلاب اسلامی وجود دارد و آن این است که مردم در مقابل انقلاب قرار بگیرند. آنان به این نتیجه رسیدند که نیروی نظامی کارگشا نیست و باید روی فرهنگ کار کنند. باید به سراغ مردم بروند و روی ذهن جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها کار کنند و در حوزه رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت کنند و در نهایت ایران را تصرف مجازی کرده و جسم و ذهن جوانان ایران را به تسخیر خود در بیاورند.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال پیش رهبر از شبیخون فرهنگی، قتل‌ عام فرهنگی و تهاجم فرهنگی سخن گفتند ولی دولت‌هایی داشتیم که بی‌تفاوت بودند و با وجود هشدار مقام معظم رهبری، غفلت می‌کردند تا جایی که در دولت قبل، سند ۲۰۳۰ را در آموزش و پرورش به اجرا در آوردند. دشمن قصد دارد با کار فرهنگی بین جوانان از یکسو و انقلاب، امام، ایران، قرآن، رهبری، بسیج و شهدا از سوی دیگر، فاصله بیندازد به همین دلیل است که در جریانات اخیر شاهد اهانت به قرآن کریم، پرچم کشور، مسجد و تصویر حاج قاسم و امام هستیم.

جوانی گفت: اصل خواسته آنها این است که در ایران پرچم اسلام در اهتزاز نباشد، زیرا ایران با اسلام و ولایت فقیه در حال پیشرفت است. آنهایی که ادعای آزاد کردن ایران را دارند، فراموش کرده‌اند که چندین سال قبل خواستار نابودی مردم ایران بودند، زیرا می‌دانند که اگر ایران همانطور که در حوزه نظامی به اقتدار رسیده، به اقتدار اقتصادی برسد و مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کرده و آسیب‌های اجتماعی را مرتفع کند، یک الگو می‌شود و مرگ لیبرالیسم را سرعت می‌بخشد و اسلام بدون رقیب، عالم‌گیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود داشته و قابل انکار نیست، گفت: این مشکلات باید حل شود اما شبکه‌های ماهواره ای دلسوز ملت ایران نیستند و سرخطی که آنها در پیش گرفته‌اند، این است که ذهن مردم بخصوص جوانان را به گونه‌ای جهت بدهند که جای خادم و خائن و شهید و جلاد عوض شود که اینها در حوادث اخیر قابل مشاهده است.

جوانی با بیان اینکه بسیجی‌ها بخشی از موفقیت بودند، گفت: در حوادث اخیر بیش از ۴۰ شهید بسیجی داشتیم و در همین روزهای اخیر، سرمشق رسانه‌های بیگانه، آتش زدن پایگاه‌های بسیج است. بسیج به دنبال مطالبه از انقلاب نیست و خود را بدهکار انقلاب می‌داند زیرا با خدا معامله می‌کند و خدا نیز او را یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن سعی می کند ارکان تولید قدرت مانند حجاب، مسجد، قرآن و بسیج را تضعیف ‌کند، افزود: از اواخر شهریور تاکنون پیچیده‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ بشر با محوریت جنگ شناختی با شکست کامل مواجه شده است. دشمن در فتنه ۸۸ و حوادث سال ۹۷ و ۹۸ نیط شکست خورد. آنها تصور می کردند با برهم ریختن ایران و راه اندازی کشتار، مقامات جمهوری اسلامی چاره‌ای به جز رفتن پای میز مذاکره نخواهند داشت و پای میز باید امتیاز بدهند؛ دوم اینکه اگر مقامات جمهوری اسلامی پای میز مذاکره نرفتند، ایران را به شرایطی بدتر از سوریه دچار خواهیم کرد که نه تنها به سمت پیشرفت نرود بلکه صد سال نیز عقب بیفتد، لذا با اقدامات وحشیانه مامور نیروی انتظامی را آتش زدند یا سر بریدند.

جوانی اظهار کرد: دست قدرت الهی، نمازگزاران مساجد، بسیجیان، خانواده شهدا، هدایت‌ ها و تحلیل‌های حقوقی رهبری و مردمی که متوجه بودند و خط خود را جدا کردند، در کنار تدبیر و درایت نیروهای مسلح و شهدای حافظ امنیت، این توطئه ها را خنثی کرد.

وی اظهار کرد: باید جهاد تبیین را جدی گرفت، به این معنا که هر کس را که در محاصره تبلیغاتی دشمن قرار گرفته از محاصره خارج کنیم تا دروغ های دشمن برای آنها افشا و حقیقت امام و رهبری برای آنها توصیف شود. جهاد تبیین ما این است که رهبر را آنطور که هست معرفی کنیم چرا که امروز بسیاری از ملت‌ها به خاطر اینکه رهبری حکیم مانند رهبر ما ندارند، غبطه می‌خورند. حتی آمریکایی‌ها هم مشکل اصلی خود را فقدان رهبر حکیمی می‌دانند که استقلال و عزت را حفظ کرده و کشور را در تمام حوزه‌ها به سمت جلو هدایت ‌کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: جهاد تبیین یعنی اینکه ما بگوییم پیش از انقلاب چه شرایطی حاکم بود و امام و مردم به چه دلیلی قیام کردند و امروز ما در چه نقطه ای قرار داریم. امید است که بتوانیم به برکت خون شهدا، راه شهدا را که همان جهاد است ادامه دهیم.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها:

نظر شما