شناسهٔ خبر: 57349657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طالبان جان باختن کودکان در سیوک و شیبر ولایت دایکندی را تکذیب کردند

طالبان اعلام کردند در درگیری در روستای سیوک و شیبر ولایت دایکندی ۹ نفر مسلح کشته شدند و جان باختن کودکان حقیقت ندارد.

صاحب‌خبر -

به دنبال برخی گزارش‌ها به نقل از منابع محلی در مورد کشته شدن ۹ تن از جمله ۴ کودک در  حمله نیروهای امنیتی در ولایت دایکندی بر یک خانه، وزارت امورداخله کشته شدگان را افراد مسلح خوانده و جان باختن کودکان را تکذیب کرده است. به گفته سخنگوی این وزارت، شورشیان به دو بار میانجی‌گری بزرگان قوم توجه نکردند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله در یک پیام ویدئویی در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرده است: دو بار بزرگان قوم از طرف طالبان نزد شورشیان رفتند که سلاح های خود را به زمین بگذارند، اما آنان حاضر به این کار نشدند؛ از این‌رو نیروهای امنیتی مجبور شدند که علیه شورشیان عملیات انجام بدهند.

تکور افزود که علی رغم تلاش های مکرر نیروهای طالبان، نیروهای امنیتی مجبور به ورود به مکانی که شورشیان پنهان شده بودند، شدند و در مواجهه با آن‌ها، یک نیروی امنیتی کشته و ۲ نفر دیگر مجروح شدند، سپس نیروهای امنیتی نیز یک حمله متقابل انجام دادند که بر اثر آن ۹ نفر مسلح کشته و ۴ نفر در تیراندازی متقابل زخمی شدند.

سخنگوی وزارت داخله کشته شدن اطفال در این رویداد را نادرست خوانده و گفته است: "حقیقت ندارد".

به دنبال نشر گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن افراد ملکی در روستای «سیوک و شیبر» ولایت دایکندی در درگیری‌های روی داده میان طالبان و برخی اهالی این منطقه؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید که از حمله‌ طالبان به روستای سیوک دایکندی که در آن ۹ غیرنظامی به‌شمول ۴ کودک کشته شده، شوکه و اندوهگین است.

نظر شما