شناسهٔ خبر: 57349650 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

شاگردان رنار شگفتی‌شان را تکمیل می‌کنند؟

شوک بزرگ به شگفتی‌ساز جام؛ لهستان 2 – عربستان 0

دومین بازی گروه C جام جهانی 2022 قطر امروز بین لهستان و عربستان برگزار شد. نهایتا این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود لهستان به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، دو تیم لهستان و عربستان در جریان رقابت‌های گروه C مسابقات جام جهانی قطر بعد از ظهر امروز در ورزشگاه اجوکیشین سیتی قطر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

در این میان لهستان وویژیک شزنی، کمیل گلیک، جیکوب کیوور، متئو کش، بارتوژ بریژینسکی، کریستین بیلیک، کریچوویاک، فرانکوفسکی، پیوتر زیلنسکی، روبرت لواندوفسکی و آرکادویژ میلیک را به عنوان ترکیب اصلی در این مسابقه معرفی کرده است.

و از سوی دیگر هروه رنار، سرمربی تیم فوتبال عربستان نیز تیمش را با ترکیب محمد العویس، محمد البریک، علی البلیهی، عبدالله العمری، سعود عبدالحمید، محمد کانو، عبدالله الملکی، سامی الناجی، سالم الدوساری، صالح الشهری، فراس البوریکان به عنوان نفرات اصلی به میدان فرستاده است.

قضاوت این دیدار بر عهده ویلتون سامپایو داور برزیلی است که سوت آغاز این بازی را در ساعت 16:30 دقیقه به صدا درآورد.

نکته جالب توجه در این دیدار پیروزی شگفت‌انگیز عربستان در دیدار نخست مقابل تیم مدعی آرژانتین بود که با یک کامبک رویایی از سوی شاگردان رنار در نیمه دوم به دست آمد و به این ترتیب آرژانتین مدعی در مرحله اول این رقابت‌ها بدون امتیاز در قعر جدول این گروه قرار گرفته ‌است. بنابراین عربستان با برد در این بازی صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده باشد.

البته لهستان هم در بازی هفته گذشته خود مقابل مکزیک قرار گرفت و نهایتا به تساوی بدون گل رضایت داد و با برد در این بازی می‌تواند صدرنشین شده و خودش را به عنوان یک مدعی در این گروه مطرح کند .

نیمه اول

در دقیقه هفت شوت محمد البریک از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان لهستان به کرنر رفت.

در دقیقه هشت، بازی شجاعانه بازیکنان عربستان در این دقایق به چشم می‌آید. الدوساری با یک جابجایی بدن زیبا یار مقابل خود را برداشت و به سمت دروازه عربستان حرکت کرد ولی شوت او بعد از برخورد با سر مدافع لهستان به کرنر رفت.

در دقیقه 13 شوت سرکش محمد کانو در محوطه جریمه با واکنش شزنی به کرنر رفت.

یک حمله فوق‌العاده از بازیکنان عربستان در دقیقه ۱۴ با هنرنمایی محمد کانو باعث شد شزنی عکس العمل فوق العاده‌ای از خود نشان بدهد و با یک دست توپ را به کرنر بفرستد. محمد کانو با برداشتن توپ و جا گذاشتن سه بازیکن لهستان به نزدیکی‌های محوطه لهستان رسید و بعد از یک و دو با هم‌تیمی با یک ضربه بغل پا سقف دروازه لهستان را هدف گرفت اما شزنی توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۲۶ بالاخره روی یک ضربه کرنر لهستان توانست یک موقعیت به دست بیاورد. ارسال زیبای زیلنسکی به میانه‌های محوطه جریمه روی سر بیلیک فرود آمد و او هم یک ضربه سر فوق العاده به توپ زد اما الشهری با جاگیری مناسب توپ را به کرنر فرستاد. ضربه دوم کرنر هم ثمری نداشت.

پیوتر زیلنسکی در دقیقه 39 توانست با پاس رابرت لواندوفسکی دروازه عربستان را باز کند.

 در دقایق پایانی نیمه اول، یک پنالتی به سود عربستان به کمک VAR گرفته شد اما الدوساری نتوانست توپ را وارد دروازه کند و شزنی با تشخیص درست، شوت نچندان جالب مهاجم عربستان را دریافت کرد.

لهستان و عربستان

نیمه دوم

عربستان در نیمه دوم هم بازی قابل قبول و آبرومندانه‌ای مقابل لهستان انجام داد. در  دقیقه 54 شوت سالم الدوساری با فاصله از بالای دروازه لهستانی‌ها به بیرون رفت.

در دقیقه 55 منیز در ازدحام محوطه جریمه ضربه سالم الدوساری با واکنش شزنی دفع شد.

لهستان و عربستان

ضربه سرکش فراس البوریکان نیز در دقیقه 60 در محوطه جریمه با فاصله اندک از کنار دروازه شزنی به بیرون رفت.

در دقیقه 82 با وجود اینکه عربستان به مراتب بازی بهتری نسبت به رقیب انجام داده و حملات زیادی را روی حریف ترتیب دادند، اشتباه مرگ بار دفاع عربستان سبب شد تا لواندوفسکی با العویس در موقعیت تک به تک قرار گیرد و دروازه را باز کند.

 

لواندوفسکی

در دقیقه ۹۰ از هم گسیختگی در خط دفاعی عربستان مشهود است. لواندوفسکی یکبار دیگر با استارت سریع خود را در موقعیت تک به تک قرار داد. ضربه چیپ لوا با واکنش محمد العویس دفع و بعد از برخورد دوباره به بدن روبرت در حال ورود به دروازه بود که مدافع عربستان توپ را به کرنر فرستاد تا لوا نتواند در این بازی دبل کند.

در نهایت این بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید تا کار عربستان با وجود برد شگفت‌انگیز هفته قبل مقابل آرژانتین، سخت‌تر شود و هروه رنار با عصبانیت یارانش را به رختکن فرابخواند.

نظر شما