شناسهٔ خبر: 57348241 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

جدایی نادر از سیمین در صدر برترین فیلم‌های غم‌انگیز سینما

نشریه ایندی‌وایر به بهانه فیلم جدید «ارواح اینیشرین» ساخته «مارتین مک‌دونا» فهرستی از برترین فیلم‌های غم‌انگیز سینما را منتشر کرده است. از عشق‌های نافرجام و روایت‌هایی از جنگ، مرگ و بقا تا داستان‌های غم‌انگیز خانوادگی و تراژدی‌ها همواره نقشی اساسی در دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های سینمایی ایفا کرده‌اند. به گزارش ایسنا به نقل از ایندی‌وایر، «تایتانیک»، «ستاره‌ای […]

صاحب‌خبر -

نشریه ایندی‌وایر به بهانه فیلم جدید «ارواح اینیشرین» ساخته «مارتین مک‌دونا» فهرستی از برترین فیلم‌های غم‌انگیز سینما را منتشر کرده است. از عشق‌های نافرجام و روایت‌هایی از جنگ، مرگ و بقا تا داستان‌های غم‌انگیز خانوادگی و تراژدی‌ها همواره نقشی اساسی در دوست‌داشتنی‌ترین فیلم‌های سینمایی ایفا کرده‌اند.
به گزارش ایسنا به نقل از ایندی‌وایر، «تایتانیک»، «ستاره‌ای متولد شده است»، «مهتاب»، «کوهستان بروکبک»، انیمیشن «بالا» و عناوین بی‌شماری دیگری از آثار سینمایی زوج‌ها را چنان باورپذیر به تصویر کشیده‌اند که وصال‌های‌ شادی بخش و جدایی‌های دردناک‌شان، شباهت‌های زیادی به زندگی‌های واقعی داشته است.
داستان‌های حماسی جنگ و بقا نیز به طور مشابهی غم و فقدان همه‌گیر را به مخاطب القا می‌کند، همانند فیلم‌های «اسب جنگی»، «به سوی خانه: سفر باورنکردنی» «درخشش ابدی یک ذهن پاک» و «من به پایان دادن به این اوضاع فکر می کنم» و …
در مقیاس کوچک‌تر، تراژدی‌های خانوادگی الهام‌بخش پرتره‌های دقیق از ناتوانی جامعه در حمایت کافی از انسان‌های دردمند ارائه می‌دهد، مثل فیلم «هنوز آلیس» که به بررسی تنهایی حیرت‌انگیز زنی میانسال می‌پردازد که به بیماری آلزایمر تسلیم می‌شود یا «تکه‌های یک زن» که پرتره‌ای با جزئیات بسیار عالی از مادر جوانی‌ است که برای از دست دادن دختر تازه متولد شده‌اش غمگین است.
غم انگیزترین فیلم ها زیبایی‌های بی شمار زندگی را از منظر رنجی غیر قابل تصور به تصویر می‌کشند، بسیاری از بهترین فیلم‌های غم‌انگیز سینما از طنزهای غافلگیرکننده کمدی استفاده می‌کنند تا تاثیرات عمیق‌تری در مخاطب ایجاد کنند که از آن جمله می‌توان به کمدی‌درام‌های «وداع»، «مگنولیاهای فولادی» یا «انجمن شاعران مرده» اشاره کرد.
نشریه ایندی‌وایر به بهانه فیلم جدید «ارواح اینیشرین» ساخته «مارتین مک‌دونا» فهرستی از برترین فیلم‌های غم‌انگیز سینما را منتشر کرده است. این فیلم که امسال در جشنواره ونیز رونمایی شد و جایزه بهترین بازیگر مرد (کالین فارل) و بهترین فیلمنامه را کسب کرد. «ارواح اینیشرین» روایتگر داستان دو دوست است که یکی پس از دیگری، به‌طور ناگهانی به دوستی‌شان پایان می‌دهد و این موضوع عواقب نگران‌کننده‌ای را برای هر دوی آن‌ها به همراه دارد.
در این فهرست فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته برنده اسکار اصغر فرهادی، در صدر قرار گرفته است. این فیلم روایت داستان زندگی سیمین (لیلا حاتمی) است که قصد دارد به همراه دخترش ترمه (سارینا فرهادی) ایران را ترک کند اما همسرش نادر (پیمان معادی) به این مهاجرت راضی نیست و در نتیجه سیمین تصمیم می‌گیرد به ازدواجشان پایان دهد. نادر تلاش می کند تا زندگی خود را متعادل نگه دارد و در نهایت باید زنی جوان و مذهبی به نام راضیه (ساره بیات) را برای مراقبت از پدر
سال خورده اش که آلزایمر دارد استخدام کند. راضیه این کار را بسیار سخت می‌یابد، زیرا او چند ماهه باردار است و مکانی بسیار دور زندگی می‌کند. یک روز بعدازظهر، نادر به خانه می آید و پدرش را تنها و بیهوش روی زمین می بیند که دستش را به تخت بسته است. وقتی راضیه برمی‌گردد، نمی‌خواهد به نادر بگوید که به مطب دکتر است و در نتیجه با هم دعوا می‌کنند و …
از جمله دیگر فیلم‌های مهم حاضر در این فهرست می‌توان «عشق» ساخته «میشائیل هانکه»، «تاوان» به کارگردانی «جو رایت»، «ماهی بزرگ» از «تیم برتون»، «ولنتاین غمگین» از «درک سیانفرانس»، «کوهستان بروکبک» از «آنگ لی»، «یک ستاره متولد شده است» ساخته «بردلی کوپر»، «رقصنده در تاریکی» ساخته «لارس فون تریه»، «انجمن شاعران مرده» به کارگردانی «پیتر وی‌یر»، «درخشش ابدی یک ذهن پاک» از «چارلی کافمن»، «ایستگاه فروتویل» از «رایان کوگلر»، «او» ساخته «اسپایک جونز»، «زنان کوچک» به کارگردانی «گرتا گرویگ»، «منچستر کنار دریا» ساخته «کنت لونرگان»، «داستان ازدواج» ساخته «نوآ بائومباک»، «مالیخولیا» ساخته «لارس فون تریه»، «عزیز میلیون دلاری» ساخته «کلینت ایستوود»، «مولن روژ» از «باز لورمن»، «تکه‌های یک زن» ساخته «کورنل موندروتسو»، «اسپنسر» به کارگردانی «پابلو لارین»، «هنوز آلیس» به نویسندگی و کارگردانی مشترک «ریچارد گلتزر» و «واش وستمورلند»، «وداع» ساخته «لولو وانگ»، «خدمتکار» ساخته «تیت تیلور»، «دفترچه خاطرات» ساخته «نیک کاساوتیس»، «کشتی‌گیر» از «دارن آرونوفسکی»، «اسب جنگی» ساخته «استیون اسپیلبرگ» و انیمیشن «بالا» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی اشاره کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما