شناسهٔ خبر: 57347196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رشد 70 درصدی عوارض پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از واریز بیش از 2 هزار و 890 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان غربی تا پایان مهر ماه سال 1401 خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، جعفر پورمختار با بیان اینکه تا پایان مهر ماه امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ 2 هزار و 890 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها و فرمانداری های استان واریز شده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 1 هزار و 793 میلیارد ریال بود، 70 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 48 شهرداری و 1 هزار و 975 دهیاری در  آذربایجان غربی از مزایای عوارض پرداختی ارزش افزوده برخوردار می شوند، اظهار داشت: این عوارض با هدف استفاده در امور عمرانی و توسعه خدمات عمومی و زیرساخت های عمران شهری و روستایی بر اساس جمعیت شهرها و روستاها به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می‌شود.

پورمختار در ادامه، عوارض مالیات بر ارزش افزوده را یک منبع درآمدی پایدار برای امور عمرانی وتوسعه شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: این منبع درآمدی یکی از بسترهای بازگشت مستقیم آثار مثبت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط مردم به خودشان است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مهر ماه 1387 در استان، شهرداری ها و دهیاریهای استان آذربایجان غربی از بالغ بر 19 هزار و 640 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شده‌اند.

نظر شما