شناسهٔ خبر: 57347041 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اتفاقی که فقط ولزی‌ها آن را لمس کردند

شگفت‌انگیز: برد تاریخی بعد از پنچرشدن آن توپ نحس!

پیروزی تاریخی روز گذشته ایران مقابل ولز در شرایطی به دست آمد که یک اتفاق غیرقابل باور، همه‌ چیز را عوض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" نزدیک به 24 ساعت بعد از پیروزی سزاوارانه تیم ملی مقابل ولز در یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی، کماکان سوژه‌های این بازی داغ است.

اما جالب‌ترین صحنه بازی دیروز ایران و ولز، لحظاتی قبل از به ثمر رسیدن گل اول تیم ملی رقم خورد که به واسطه گلی که چند ثانیه بعد توسط چشمی به ثمر رسید، از دید تمام دوربین‌های تلویزیونی و مخاطبان جا ماند. جایی که در یک اتفاق باورنکردنی، درست در لحظه‌ای که علی کریمی و گرت بیل بر سر تصاحب توپ دچار چالش بودند و بیل به دنبال گرفتن خطا یا اوت و خواباندن زمان بازی بود، توپ به طرزی عجیب و غریب پنچر شد!

 در لحظه‌ای که جهانبخش و بازیکن ولز به طور همزمان به توپ ضربه زدند، توپ دچار پنچری شد. همان‌طور که در تصویر هم مشخص است، "رحله" از فرم گرد خودش خارج شده است. بازیکنان ولز هم متوجه پنچر شدن توپ شدند و آن را به کنار زمین زدند. گرت بیل هم که متوجه این موضوع شده بود، دستانش را بالا برد. بیل با چک کردن باد توپ با پای خودش می‌خواست این موضوع را به داور بفهماند اما موفق نشد. در این تصویر به طور کامل پنچر شدن توپ مشهود است. اتفاقی که به طرزی خوش‌اقبالانه جریان بازی را تغییر داد و در ادامه پرتاب بازی بعد از همین اوت، به گل اول ایران ختم شد.

همین موضوع باعث شد تا درحالی که کمک داور به سود ایران اعلام اوت کرده بود، چندثانیه‌ای از وقت بازی تلف شود و بازیکنان ولز هم با نشان دادن فرم توپ با دستان خودشان، خواهان تغییر تصمیم داور شوند که البته در این امر موفق نبودند و چند ثانیه بعد از پنچرشدن آن توپ نحس، اولین موقعیت ایران تبدیل به گل شد.

گرت بیل باورش نمی‌شد که کمک و داورش متوجه این اتفاق نشدند و سعی داشت با اصرار زیاد، داور بازی را از تصمیمش برگرداند.

حالا با انتشار این تصاویر احتمالا فیفا و کمپانی آدیداس هم به خاطر پنچرشدن توپ بازی در یک اتفاق ساده با انتقادات زیادی مواجه خواهند شد و باید دید ولزی‌ها چه واکنشی نسبت به آن نشان خواهند داد.

نظر شما