شناسهٔ خبر: 57346181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گیلان گزارش می‌دهد؛

پاییزگردی در کوه‌های زیبای ماسال

فصل پاییز به دلیل رنگ آمیزی برگ درختان همچون یک تابلوی نقاشی می‌ماند که طرفداران زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان -مائده فلاحتکارضیابری؛

فصل پاییز به رنگارنگ زردی برگ هایش معروف است و به دلیل رنگ آمیزی برگ درختان طرفداران زیادی دارد. بنابراین سفر به نقاط پر برگ که در این فصل همچون یک تابلوی نقاشی می شود خاطره ای فراموش نشدنی استدر این فصل جنگل های پربرگ ایران، یکی از زیباترین جلوه های خودنمایی رنگها را به نمایش می گذارد که آدمی را به آرامشی طبیعی می کشاند، کوه‌های ماسال در این فصل مملو از حضور گردشگرانی می‌شود که آمده‌اند تا لحظات ناب را برای خود به ثبت برسانند.

 

بیشتر گردشگران به انگیزه دیدن رخت پاییزی کوه‌های ییلاقی ماسال به این شهر سفر می‌کنند، گویی طوفانی از رنگ به پا خاسته و خالق هستی به گونه‌ای دیگر به هنرنمایی و نشان دادن گوشه ای از جلال و جمال خود دست زده است.

 

درختان ییلاقات ماسال به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعی خاص همواره در پوششی از مه قرار دارند و مناظر بدیعی را پدید می آورند، وجود دره‌های زیبایی که هر کدام به یک منطقه‌ای ختم می‌شود همراه با چشمه‌های آب، سبب خودنمایی بیشتر پاییز در این منطقه از کشور شده است. تنوع در فرم، اندازه و رنگ بندی برگ‌ها به نحوی است که هر رهگذری را افسون خود می‌کند، فقط کافیست یک بار این مسیر را طی کنید و ببنید که چگونه جمله «فتبارک الله احسن الخالقین» خود به خود بر زبان جاری می‌شود.

 

 

این روزها فرصت رانندگی در جاده و قدم زدن در مسیرهای زیبای ماسال و لختی حضور در طبیعت به ویژه برای آنان که دستی به عکس و عکاسی حرفه‌ای دارند روزهای فراموش نشدنی خواهد بود. روستا گردی در ماسال، البته در هر فصلی زیباست اما در پاییز که خدای رنگ در طبیعت جلوه گری می کند، چشم انداز دیگری دارد، این شهرستان روستاها و دهکده های ییلاقی و گردشگری بسیاری دارد که در چهار فصل از جمله پاییز میزبان مسافرانی از گوشه و کنار کشور و جهان است، هوای لطیف، طبیعت زیبا، آداب و رسوم، سنت های بومی، صنایع دستی، گویش و زبان از جمله جاذبه هایی است که سبب جذب گردشگر در این مناطق می شود.

 

عزیزالله رضایی مردی حدود 65 ساله مسافری از تهران است که به همراه برادرش به شهرستان ماسال سفر کرده و در حال تماشای طبعیت زیبای خدادادی است و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: همه زندگی ما در تهران با دود و دم عجین شده است و آمدن به شمال آن هم بهشت گیلان، قطعا آرامش مطلق است.

 

وی با بیان اینکه زیبایی های طبیعت بکر ماسال تمامی ندارد افزود: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز آن هم در دل کوه ها گرفته شود تا همیشه این سرسبزی و زیبایی باقی بماند.

 

این مسافر تهرانی گفت: جاذبه های معماری سنتی، وجود جنگل های سرسبز هیرکانی، با آبشارهای دیدنی و هوای پاکیزه و خنک، انگیزه هایی قوی برای تجربه در این بهشت کوچک با هوای مه آلود پاییزی است.

 

کمی جلوتر دختری دوربین به دست در حال ثبت دیده‌هایش از پاییز زیبای ماسال است، وی افزود: پاییز در ماسال زیباتر از هر نقطه‌ای در دنیاست.

 

این عکاس رشتی تصریح کرد: ترکیب کوهستان، جنگل و ابر به خودی خود هر دوست دار طبیعتی را به وجد می آورد حال آنکه پاییز هزاررنگ، برگ ریزان و تنوع رنگی هم باشد دیگر انتهای آرامش و زیبایی است.

 

وی خاطرنشان کرد: سفر به ییلاقات زیبای ماسال تجربه ای است که شاید هر مسافری آن را تجربه کرده باشد اما تجربه پاییز آن تجربه شگفت انگیزی است که شاید کمتر کسی  تجربه کند.

 

آری، پاییز مانند یک بوم نقاشی بسیار زیباست که با رنگ های زیبا نقاشی شده است و هر رنگی با دلبری هایش چشم بیننده را به خود خیره می‌کند. قدم زدن بر روی برگ های زرد و نارنجی و صدای خش خش آن ها روح انسان را جلا می‌دهد چه خوب است که در این فصل به ییلاقات ماسال برویم و این بوم نقاشی را از نزدیک ببینیم و لمس کنیم. گاه گاهی نم مه بر روی صورتمان بنشیند و آرامش مطلق را حس کنیم.

 

 

 

پایان پیام/526

نظر شما