شناسهٔ خبر: 57344600 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو ارتش‌های جهان-تهران؛

جام قهرمانی در دستان شیرمردان ایران/ روسیه و برزیل در رتبه‌های بعدی

در پایان بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو ارتش‌های جهان تیم ملی ایران با ۸ مدال طلا، نقره و برنز به عنوان قهرمانی رسید.

صاحب‌خبر -

بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو ارتش‌های جهان با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۱۲ کشور به میزبانی ایران و در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران به مدت ۳ روز در حال برگزاری است.تیم ملی تکواندو نیرو‌های مسلح ایران در مجموع با کسب ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بالاتر از تیم مدعی روسیه به عنوان قهرمانی رسید. روسیه با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و برزیل یک طلا، یک نقره و یک برنز دوم و سوم شدند.

در روز دوم این رویداد در گروه آقایان،رقابت‌های اوزان زوج برگزار شد که باربد جباری در وزن ۵۸- کیلوگرم برابر «شامیل ماگمدوف» حریف قدرتمند روسیه‌ای قرار گرفت و به برتری رسید، اما برابر «پائولو ریکاردو سوزا» از برزیل نتیجه را ۲ بر یک واگذار و به نشان برنز بسنده کرد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، محمدمهدی عمادی با پشت سر گذاشتن حریفان و پیروزی برابر "ویاچسلاو مینین" از روسیه در فینال به نشان ارزشمند طلا رسید. محمدحسین یزدانی در وزن ۸۰- کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت مواجه شد و سپس در اولین دیدار مقابل «مظهر عباس» از پاکستان به برتری رسید. او در فینال مقابل «ماکسیم خراماتسوف» حریف سرشناس کشور روسیه قرار گرفت و با واگذاری نتیجه به نشان نقره‌ای دست یافت.

علی نجفی آخرین نماینده ایران در وزن ۸۷+ کیلوگرم، دور نخست به مصاف «بایرژان خاسنوف» قزاقستانی رفت و پیروز شد سپس در فینال و در پیکار با «ولادیسلاو لارین» از روسیه رو به رو شد و با واگذاری نتیجه برابر قهرمان المپیک توکیو به نشان نقره بسنده کرد.

پیشتر در روز اول مسابقات ابوالفضل زندی در وزن ۵۴- کیلوگرم (برنز)، امیرحسین محمدخانلو در وزن ۶۳- کیلوگرم (طلا)، امیرمحمدبخشی در وزن ۷۴- کیلوگرم (طلا) و مهدی عابدینی در وزن ۸۷- کیلوگرم (طلا) کسب کردند.

همچنین تیم ملی پومسه ایران نیز توانست عنوان قهرمانی این رویداد را بالاتر از پاکستان و نپال تصاحب کند.

برچسب‌ها:

نظر شما