شناسهٔ خبر: 57342666 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چین تا ۶ سال دیگر پایگاهی را در ماه می‌سازد | رقابت با ناسا در فضا

به عنوان بخشی از چالش فزاینده در برابر تسلط ناسا بر اکتشافات فضایی، چین می‌خواهد اولین پایگاه خود را تا سال ۲۰۲۸ بر روی ماه ایجاد کند و به دنبال آن فضانوردانی را در سال‌های بعد در آنجا فرود بیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه ماه احتمالا از انرژی هسته‌ای تغذیه می‌کند. پس از آن چینی‌ها ماموریت‌های متعدد از جمله چانگه ۶،۷ و ۸ را در آنجا مهیا می‌کنند.

«وو ویران»، طراح اصلی این برنامه در مصاحبه‌ای با CCTV گفت: «فضانوردان ما احتمالاً ظرف ۱۰ سال آینده خواهند توانست به ماه بروند.»

او ادعا کرد که انرژی هسته‌ای می‌تواند نیروی مورد نیاز درازمدت و پرقدرت پایگاه ماه را تامین کند.

در سال‌های اخیر، چین برنامه فضایی خود را افزایش داده است. مریخ‌نورد به ماه فرستاده، ایستگاه فضایی خود را ساخته و مریخ را هدف قرار داده است.

اکنون در نتیجه این برنامه‌ها به صورت مستقیم با ایالات متحده رقابت می‌کند.

علاوه بر فرستادن فضانوردان به ماه، چین و ایالات متحده هر دو مبالغ هنگفتی را برای دستیابی به منابعی سرمایه‌گذاری می‌کنند که ممکن است حیات در ماه را پشتیبانی کند یا امکان ارسال فضاپیماها به مریخ را از آنجا فراهم کند.

چین اولین کشوری بود که در سال ۲۰۱۹ یک مریخ نورد را به سمت تاریک ماه فرستاد و با اولین نمونه‌های قمری خود بازگشت.

بیشتر بخوانید:

این پایگاه به عنوان اولین پاسگاه در قطب جنوبی ماه عمل خواهد کرد که محققان معتقدند مکان ایده‌آلی برای یافتن آب است. ضمن اینکه آن منطقه از ماه هدف ناسا نیز است. در آینده، چین می‌خواهد این پایگاه را به یک مرکز تحقیقاتی جهانی تبدیل کند.

نظر شما