شناسهٔ خبر: 57341428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان: دشمن به دنبال جدا کردن نسل جوان از واقعیت‌های کشور است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با بیان اینکه امروز با یک جنگ ادراکی و شناختی از جانب دشمنان مواجه هستیم، گفت: دشمن به دنبال این است که نسل جوان را از واقعیت‌ها و حقایق نظام اسلامی و ایران مقتدر جدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان سنندج اظهار داشت: از آنجایی که ایران در اوج اقتدار و قدرت نظامی قرار دارد، بنابراین دشمن تلاش دارد با جنگی شناختی و با حرکتی ریشه‌ای، نسل جوان و نوجوان را از انقلاب اسلامی جدا کند که البته محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمن توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارد، اضافه کرد: دشمن از توان نظامی ایران آگاه است و از همین رو، سعی دارد با جنگی ادراکی، نسل نوجوان و جوان به یک ادراک غلط از کشور دست یابد و ما موظفیم در مقابل این جریان بایستیم و خط مقدم این جبهه شما بسیجیان هستید.

استاندار کردستان یادآور شد: در ماه های اخیر با یک جریان رسانه ای سنگین و طراحی از قبل آماده شده برای به چالش کشیدن ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی که در حال پیشرفت به سمت قله های افتخار در همه عرصه ها به ویژه بین المللی است مواجه هستیم.

زارعی کوشا ادامه داد: برنامه‌ریزی دشمن، ایجاد فتنه‌ای جدید با شروع سال تحصیلی بود که البته به بهانه و سواستفاده از فوت خانم مهسا امینی، چند هفته زودتر این جریان با تبلیغات رسانه‌ای سنگین و فعالیت ۲۴ ساعته شبکه های وابسته به رژیم صهیونیستی و سعودی آغاز شد.

وی وقایع اخیر را نه حرکتی اجتماعی بلکه یک طرح رسانه‌ای و تحریک افکار عمومی و وارونه‌نمایی وقایع با استفاده از خلا تبیین حقایق از سوی اشخاص، رسانه‌ها و دستگاه‌هایی عنوان کرد که باید وظایف شان را بهتر ایفا می کردند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در چند ماه اخیر با شعارها و ادعاهای رسانه‌ای با انبوهی از تناقضات مواجه هستیم، گفت: در وقایع اخیر، اسلام، مقدسات اسلامی و نمادهای ملی مورد هجمه قرار گرفت و جریانی که ادعای آزادی و دشمنی با استبداد دارد، با سخیف‌ترین رویکردهای دیکتاتور مابانه، سعی می کند آتش فتنه را با کشته سازی و تهدید و تحریک روشن نگه دارد.

زارعی کوشا یادآور شد: این جریان ایمان تاریخی ملت ایران را نادیده گرفته و هتاکان را تشویق به هتک حرمت به مقدسات می کند در نقطه‌ای دیگر، به کسانی که به نمادهای ملی ارادت دارند، حمله می‌کند.

وی پرچم کشور را نماد اقتدار و هویت ملت ایران دانست که مزدوران دشمن به آن توهین می کنند و اضافه کرد: رسانه‌های معاند برای وانمود کردن همراهی مردم با خود، به انواع تهدیدها دست می زنند، همچنانکه بازاریان در این مدت همواره مورد هجمه و ناچار به بستن مغازه‌ها شدند.

استاندار کردستان با طرح این سوال که چرا رسانه‌های داخلی این حقایق را بازگو نمی‌کنند، ادامه داد: چرا اساتید دانشگاه‌ها و معدودی از اهالی تعلم و تربیت، گرفتار این فضاسازی رسانه‌ای دشمنان شده‌اند، در حالیکه حقایق باید برای نسل جوان تبیین شود.

زارعی کوشا تاکید کرد: کسانی که ادعای دفاع از حقوق زن دارند و به خیابان‌ها می‌آیند و به نوامیس مردم توهین و فیلم آنان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، آیا این طرفداری از حقوق زن است.

وی افزود: گروهک های وابسته و بی هویت که امروز ادعای حقوق مردم کُرد دارند، هنوز چند سالی نگذشته که داعش شهر اربیل را محاصره کرد و نوامیس مردم در خطر تهاجم بود، آن زمان کجا بودید که مسعود بارزانی دست به دامن شهید سلیمانی شد؟

استاندار کردستان اظهار داشت: همین گروهک‌های ضدانقلاب خود بیش از ۵۰۰ زن بی گناه را در کردستان به شهادت رساندند و اینها باید برای نسل جوان روشن و تبیین شود.

زارعی کوشا در ادامه به هفته بسیج اشاره داشت و گفت: بسیج به مثابه یک شجره طبیه و نهاد مقدس و با برکتی است که با نگاه حکیمانه امام راحل در اولین ماه های پیروزی انقلاب تشکیل شد تا اداره کشور و نقش آفرینی در همه عرصه ها برعهده آحاد مردم قرار باشد، همان مردمی که در رژیم ها و دوران شاهنشاهی مورد بی اعتنایی قرار می گرفتند.

وی کارنامه بسیج را در طول انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها به ویژه دفاع مقدس، پرافتخار خواند و ادامه داد: امروز بدخواهان و دشمنان و این مردم، روی نقاط قوت ملت و انقلاب یعنی بسیج، دست گذاشته و هجمه سنگینی را ضد آن وارد کرده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج هم با بیان اینکه بسیج یک تفکر است، گفت: روحیه بسیج روحیه جهادگونه و دغدغه رفع مشکلات محرومیت در جامعه از اولویت های این نهاد مقدس است.

سرهنگ سیدمرتضی میرآقایی افزود: بسیج همواره در خدمت مردم بوده و با تمام توان در این راستا قدم بر می داد، ضمن اینکه در برابر دشمن با بصیرت و هوشیاری عمل می‌کند.

از ۲۹ آبان تا پنجم آذر ماه به هفته بسیج نامگذاری شده است.

نظر شما