شناسهٔ خبر: 57338426 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ایران نباید مقابل آمریکا ببازد؛

جام جهانی فوتبال| بررسی تمامی حالات صعود ایران از مرحله گروهی/ پیروزی و تساوی؛ راه ورود به جمع ۱۶ تیم برتر جهان!

شانس صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله یک‌هشتم نهایی به طرز جالبی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان عصر روز گذشته طی نمایشی تماشایی و یک‌طرفه با نتیجه ۲ بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال ولز در دومین بازی گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به یک پیروزی ارزش‌مند رسید که با این اتفاق، شانس صعود تیم ملی به شدت افزایش یافت.

در آخرین بازی از این گروه هم شب گذشته تیم‌های ملی فوتبال انگلستان و ایالات متحده آمریکا به تساوی بدون گل و تقسیم امتیازات دست یافتند تا باز هم احتمال صعود یوزهای سپیدپوش پارسی از آمریکا و ولز بالاتر برود و تیم ملی با ۳ امتیاز و یک امتیاز کم‌تر از انگلیس صدرنشین، در رتبه دوم قرار بگیرد.

در پایان هفته دوم دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به ترتیب انگلیس ۴ امتیاز، ایران ۳ امتیاز، آمریکا ۲ امتیاز و ولز یک امتیاز به دست آوردند تا شاگردان گرت ساوت‌گیت و کارلوس کی‌روش از بیش‌ترین شانس برای صعود برخوردار باشند و در عین حال؛ همه معادلات به بازی پایانی و هفته آخر موکول شود.
 
پیروزی مقابل آمریکا؛ صعود قطعی تیم ملی ایران
 
تیم ملی در بازی هفته آخر از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه ۸ آذرماه مقابل آمریکا قرار خواهد گرفت. طبق معادلات جدول در صورتی که یوزهای پارسی در برابر یانکی‌ها به برتری برسند، تحت هر شرایطی به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود خواهند کرد و حتی این شانس را هم خواهند داشت که به عنوان تیم صدرنشین راهی جمع ۱۶ تیم برتر جام شوند.
 
 
تساوی؛ پیچیده شدن معادله صعود
 
در صورتی که تیم ملی ایران مقابل آمریکا به تساوی برسد، ایران باز هم شانس صعود خواهد داشت اما ایالات متحده قطعاً از جام حذف می‌شود. در صورت تساوی نتیجه این دیدار صعود تیم ها ۳ خواهد داشت؛ اگر ولز انگلیس را شکست دهد، ولز و انگلیس صعود خواهند کرد. اگر ولز با +۷ گل به بالا انگلیس را شکست دهد، ولز و ایران صعود خواهند کرد. اگر انگلیس برابر ولز پیروز شود، ایران و انگلیس صعود می کنند.
 
 
شکست مقابل آمریکا؛ خداحافظ جام رؤیایی
 
تیم ملی فوتبال ایران در صورتی که مقابل یانکی‌های آمریکایی شکست را بپذیرد، بی چون و چرا از رقابت‌های جام جهانی حذف خواهد شد و محتمل‌ترین حالت هم آن است که انگلیسی‌ها به همراه ایالات متحده به جمع ۱۶ تیم برتر و مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابند.
 
 
بررسی جزئی حالات صعود
 
با محاسبه تمامی حالات؛ احتمال صعود ایران روی کاغذ به حدود ۶۰ درصد می‌رسد. تیم‌ملی از شانس قابل توجهی برای صعود برخوردار است و به جرأت می‌توان گفت که هرگز تا این حد به صعود از مرحله گروهی نزدیک نبوده. یوزها در جام ۲۰۱۸ در واپسین بازی به ۴ امتیاز رسیدند و حالا شانس رسیدن به ۶ امتیاز را هم دارند.
 
۱. برد ایران: صعود
۲. برد ایران: صعود 
۳. برد ایران: صعود
۴. مساوی ایران/ باخت ولز: صعود
۵. مساوی ایران/ مساوی ولز: صعود
۶. مساوی ایران/ برد ولز: حذف
۷. باخت ایران: حذف
۸. باخت ایران: حذف
۹. باخت ایران: حذف
 

بیشتر بخوانید؛

نظر شما