شناسهٔ خبر: 57335443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

محرومیت زدایی برنامه اصلی جهاد دانشگاهی درسیستان و بلوچستان باشد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی کارها و فعالیت‌هایی را انجام دهد که مردم از آن نفع ببرند و موجب محرومیت زدایی در استان باشد.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان،  حجت الاسلام مصطفی محامی با گرامیداشت ایام هفته بسیج گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس توان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود می‌تواند در زمینه‌های مختلف به کمک استان بیاید اما سوال اصلی این است که طرح‌های جهاد دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان چه چیزی است؟

امام جمعه زاهدان افزود: سیستان و بلوچستان استانی پهناور با قومیت های مختلف است و خود این قومیت ها یک مزیت برای استان محسوب می شود که جهاد دانشگاهی با نیاز سنجی در بخش های مختلف استان در خصوص اجرای کارهای علمی، کاربردی و توسعه ای می تواند هم مردم را به نظام امیدوار و هم دلبستگی آنها را بیشتر کند.

آیت‌الله محامی در ادامه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان سابقه محرومیت چندین ساله دارد و علیرغم خدمات زیادی که ارائه شده همچنان در بسیاری از شاخص‌ها ذیل جدول قرار دارد و این بهانه‌ای برای تبلیغات سوء دشمن شده است.

وی ادامه داد: توقع ما از جهاد دانشگاهی اجرای کارها و فعالیت‌هایی است که مردم از آن نفع ببرند و موجب محرومیت زدایی در استان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: با توان علمی جهاد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های شاخص استان هم‌چون مرز و دانشگاه باید در استان نیاز سنجی صورت گیرد تا بتوان به توسعه استان کمک کرد.

همچنین در ابتدای این دیدار مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور هم از اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های مختلف در استان خبر داد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی از اوایل انقلاب در عرصه های مختلف سازندگی بخصوص در جنگ تحمیلی نقش آفرینی مهمی داشته است.

نائینی افزود: اکنون جهاد دانشگاهی در بحث سلول های بنیادی، انجام پروژه های مختلف پزشکی و انجام فعایت های مهندسی و الکترونیکی دارای توفیقات چشمگیری بوده و توانسته نیازهای کشور را تا حدود زیادی در این زمینه برطرف کند.

وی اظهار کرد: ظرفیت های سیستان و بلوچستان می تواند این فرصت را برای جهاد دانشگاهی به وجود بیاورد تا با تعامل و هم افزایی دانشگاه‌ها خدمات علمی و پژوهشی خوبی ارائه دهد.

نظر شما