شناسهٔ خبر: 57335222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حسین عبداللهی فر

قابلیت بسیج در مقابله با جنگ ترکیبی

روزنامه جوان

وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، رهبر بزرگ آن انگار این روز‌ها را می‌دید. چنانکه می‌فرمود: دشمن برای چهل سال بعد برنامه ریزی می‌کند

صاحب‌خبر -

وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، رهبر بزرگ آن انگار این روز‌ها را می‌دید. چنانکه می‌فرمود: دشمن برای چهل سال بعد برنامه ریزی می‌کند؛ لذا هنوز انقلاب نوپای ملت ایران یک ساله نشده بود که در پنجم آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمود، چراکه آن امام بیدار دل و روشن ضمیر، خیلی زود متوجه شد که هر چه بر عمر انقلاب اسلامی افزوده شود تهدیدات دشمن نیز بیشتر خواهد شد؛ لذا باید نیرویی را ایجاد می‌کرد که قابلیت جبهه‌گیری در برابر هر گونه تهدید را داشته باشد.
از آذر ۵۸ تا امروز دشمنان انقلاب اسلامی انواع تهدیدات را متوجه آن کرده‌اند. حمله مستقیم نظامی، هشت سال جنگ نیابتی، بمباران نظامی، موشکباران شهرها، حمله به هواپیمای مسافربری، جنگ کشتی ها، کودتا، تجزیه‌طلبی، اغتشاش، انزوای سیاسی، اقدام حقوقی، تهدید هسته‌ای، مصادره اموال، بیانیه‌های متعدد سیاسی، تحریم‌های نفتی، جنگ نرم، ناتوی فرهنگی، جنگ دیپلماتیک، حمله سایبری، هجمه اطلاعاتی، تحریک همسایگان، به عبارت واضح‌تر هر کاری که توانسته‌اند برای ضربه به ماندگاری انقلاب اسلامی، کرده‌اند، اما انقلاب اسلامی در برابر همه این تهدیدات ایستادگی کرد. بدون شک معجزه بزرگ بقا و تداوم نظام اسلامی مدیون لطف الهی و حمایت مردم است، اما نقش بسیج را در مقابله با هر یک از این تهدیدات می‌توان دید.
شاید کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند بسیج تا این حد قابلیت داشته و بتواند متناسب با این همه تهدید جبهه بگیرد. به‌ویژه توانایی‌ای که ظرف روز‌های اخیر در برابر جنگ ترکیبی غرب از خود نشان داد. در جریان اغتشاشات اخیر که تمرکز دشمن بر دانشگاه بود، دانشجویان بسیجی صحنه‌های بسیار زیبایی از مقاومت صبورانه و ایستادگی شجاعانه را از خود به نمایش درآوردند وقتی دشمن توانست با فریب دادن دختران دانشجو گسل جنسیتی را فعال و دو قطبی حجاب و بی حجابی را مطرح کند، خواهران دانشجوی بسیجی که تا امروز هیچ میدان نبردی را تجربه نکرده و حتی به دلیل سال‌های کرونایی، با محیط دانشگاه هم آشنایی نداشتند، با بصیرت زایدالوصف هم بر حفظ حجاب‌شان کوشیدند و هم مانند کوهی استوار در برابر هجمه‌های بی مبالات‌ها ساعت‌ها روی پا ایستادند و در برابر شعار‌های هنجارشکنانه و هتاکانه آن‌ها میدان را خالی نکردند. آن‌ها بی حیایی می‌کردند و با شعار‌های رکیک و فحش‌های چاله میدانی آبروی دانشگاه و دانشجو را حراج می‌کردند و این‌ها با حیا و عفت خویش به جوان و ایرانی آبرو می‌بخشیدند. شاهکار دانشجویان بسیجی در این جنگ مقاومت هوشمندانه و عقلانیت راهبردی بود که مانع می‌شد تا در زمین بازی حریف گرفتار نشوند. آن‌ها با سنگ، چوب، پنجه بکس، چاقو، تیغ موکت بری، قمه، زنجیر و کوکتل به این‌ها حمله می‌کردند، رقاصی و فحاشی می‌کردند و سرمستانه شیشه می‌شکستند، این‌ها مانور نجابت و عفت برگزار می‌کردند. ایستادگی شجاعانه و شعار‌های غیرتمندانه خواهران بسیجی چنان حربه هتاکان را کند کرده بود که در اتاق فکر یکی از دانشگاه‌ها گفته می‌شود الفاظ رکیک‌تر و فحش‌های جنسیتی و ناموسی سبب می‌شود تا خواهران بسیجی نتوانند در مقابل ما بایستند.
استادان بسیجی نیز در این میدان خالق صحنه‌های زیبایی بودند. هم در کنار دانشجویان بسیجی قرار می‌گرفتند تا از افراطی شدن فضا بکاهند، اما در تحمل سختی‌ها شریک آن‌ها شوند. هم ساعت‌ها برای کاهش فضای احساسی و هیجانی با دانشجویان به ظاهر معترض صحبت می‌کردند. بسیاری از استادان عزیز و شجاع مورد هتاکی قرار گرفته، اما آبروی خود را برای دفاع از حق و هدایت دانشجویان هزینه کردند. تعداد از استادان انقلابی متأسفانه صدمه دیده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
بسیج کارکنان هم پرونده درخشانی از خویش به جای گذاشتند. برخی از کارکنان و مدیران غیور و شرافتمند دانشگاه در دفاع از ارزش‌های اسلامی هم خون دل‌های زیادی خوردند و هم در برخی صحنه مورد حمله و هجمه واقع شدند.
در یک کلام بسیجیان دانشگاه‌های کشور در ظرف روز‌های اخیر نشان دادند که اگر دشمن بتواند میدان جنگ را از بیابان به خیابان و از کوه‌ها به کوچه‌ها و از خیابان به دانشگاه و محله به کلاس بکشاند، بسیجیان این فرشتگان الهی در زمین قادر به دفع تهدید و مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی هستند.

نظر شما