شناسهٔ خبر: 57335195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش ایسنا از کار بزرگ یوزهای ایرانی

ساق‌هایی که گرفت؛ دل‌هایی که باز شد

محمدحسین تقوی

تیم ملی ایران در دومین بازی خود در جام ۲۰۲۲ قطر با برد قاطع مقابل ولز پس از مدت‌ها شادی را به ملت ایران هدیه کرد.

صاحب‌خبر -

یوزهای ایرانی ظهر جمعه ۴ آذرماه در ورزشگاه احمد بن علی با یک نمایش هجومی و تحسین برانگیز توانستند، دل میلیون‌ها ایرانی را که در گرد و غبار گرفتار شده بود را شادِ شاد کنند.

در این بازی که با قضاوت ماریواسکوبار از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه ظهر به وقت ایران آغاز شد، شاگردان کارلوس کیروش توانستند رکوردهای جدیدی چه برای تاریخ فوتبال و چه در جام ۲۰۲۲ قطر خلق کنند.

روزبه چشمی در این دیدار توانست در دقیقه ۹۹ با یک ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه نخستین گل ایران را در این بازی به ثمر برساند؛ این گل علاوه‌بر اینکه سومین گل دیرهنگام تاریخ جام جهانی لقب گرفت، نخستین گل از پشت محوطه جریمه در جام ۲۰۲۲ قطر نیز بود.

همچنین تیم ملی ایران در دقیقه ۱۰۱ در شرایطی که تیم ولز سراسر حمله شده بود در یک ضد حمله برق آسا توانست با ضربه چیپ زیبای رامین رضائیان گل دوم و حسن ختام این بازی جذاب را به ثمر برساند؛ این گل نیز علاوه بر اینکه موجب شد ایران به قاطع‌ترین پیروزی خود در تاریخ جام‌های جهانی برسد، نخستین گلی در جام ۲۰۲۲ قطر بود که توسط یک مدافع به ثمر می‌رسید.

در این بازی علاوه بر نمایش درخشان شاگردان کارلوس کیروش در مستطیل سبز، شاهد جو پرشور هواداران ایرانی در سکوهای احمد بن علی نیز بودیم که در طول ۹۰ دقیقه با شعارهایی مانند «ایرانی با غیرت»، «یاعلی مدد» و... همواره یوزها را همراهی کردند.

در کیلومترها دورتر از ورزشگاه محل بازی ایران و ولز نیز پس از سوت پایان بازی، مردم شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمده و به جشن و شادی پرداختند.

تیم ملی فوتبال ایران در این بازی توانست دل‌هایی که مدت‌ها گرفته بود و در پی حوادث اخیر شاهد صحنه‌های غم‌انگیزی بود را باز کند، آن هم در غروب روزی که از قدیم الایام به دلگیر بودن معروف بوده است.

یوزهای ایرانی که از پیش از اعزام به قطر بارها و از تریبون‌های مختلف وعده این خوشحالی را داده بودند، سرانجام در دومین بازی خود در جام جهانی توانستند به این وعده جامعه عمل بپوشانند.

به جرات می‌توان گفت غیرت‌مندان ایرانی برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند و همان طور که میلیون‌ها هوادار ایران و ایرانی چه از ورزشگاه احمد بن علی و چه از طریق تلویزیون بازی را تماشا می‌کردند، به چشم دیدند که چندین نفر از بازیکنان تیم ملی در این بازی با مصدومیت گرفتگی عضلات مواجه شدند.

اما در پایان بازی شیرمردان ایرانی توانستند با دوگل زیبا، اتفاقات تلخ بازی اول را به فراموشی سپرده و برای تحقق هدف بعدی که نخستین سعود تیم ملی از گروه‌ خود در ادوار مختلف جام جهانی است یک گام بلند بردارند.

قطعا از این بازی هیجان انگیز هرچه بگوئیم کم گفته‌ایم و به طور حتم علاقه‌مندان به فوتبال در سایت‌ها و نشریات تخصصی ورزشی مطالب جذابی در این خصوص خوانده‌اند.

اما ما خبرنگاران وظیفه داریم شور و اشتیاقی که در میان مردم و در دل خیابان برپا شده بود را با تمام وجود و احساس به نگارش درآریم چراکه باتوجه به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ‌داده بود و سیاه‌ نمایی‌ها و تلاش‌هایی که توسط افراد خود فروخته انجام شده بود، چهره‌ای دلگیر و سیاه از خیابان‌های کشور به نمایش گذاشته شده بود.

ما وظیفه داریم صدای آزادی و شور مردم ایران را به حدی بلند فریاد بزنیم تا دیگر رسانه‌های انگلیسی و سعودی به خود جرعت پرسیدن سوال‌هایی در رابطه با مردم ایران از مربی و بازیکنان تیم ملی نداشته باشند.

شوری که امسال در خیابان‌ها وجود داشت را می‌توان گفت با چاشنی صحنه‌هایی فراموش نشدنی همراه شده که این صحنه‌های زیبا از دل توطعه‌های دشمنان برخواسته شده بود و می‌تواند پایانی زیبا و فراموش نشدنی برای اتفاقات تلخ اخیر باشد.

صحنه‌هایی که در آن شاهد توزیع شیرینی، گل و پرچم مقدس جمهوری اسلامی توسط نیروی انتظامی در میان مردم و قدردانی ایرانیان از حافظان امنیتی که در این مدت مظلوم واقع شده بودند، بودیم.

این شادی به حدی برای مردم ایران بزرگ و فراگیر بود که تمام اقشار ایران بزرگ را شامل می‌شد.

در قم شاهد جشن و شادی در مدارس حوزه علمیه بوده و حتی روحانیون نیز برای بروز خوشحالی به خیابان‌ها آمده بودند.

به جرات می‌توان گفت این شور و خوشحالی که با همدلی همگانی همراه شده بود، آب سردی بر توطعه‌های دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی است.

کاری که یوزهای ایرانی با این بازی جذاب و دیدنی در قطر به سرانجام رساندند را اگر در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم می‌توان گفت کاری بی‌نظیر و تکرار نشدنی است؛ البته غیور مردان ایرانی می‌توانند در ۸ آذرماه با یک برد شیرین مقابل آمریکا بار دیگر دل‌های مردم ایران را سراسر شادی و سرور کنند و مهر تائیدی بر تاریخ‌سازی خود بزنند.

انتهای پیام

نظر شما