شناسهٔ خبر: 57326097 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو ارتش های جهان-تهران؛

تیم ملی پومسه قهرمان شد/ 4 مدال طلا و برنز سهم ملی پوشان ایران در روز اول

در روز ابتدایی بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو ارتش های جهان تیم ملی پومسه کشورمان به عنوان قهرمانی رسید و در بخش کیوروگی نیز 4 مدال طلا و نقره به دست آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو ارتش های جهان با حضور۳۰۰ ورزشکار از ۱۲ کشور به میزبانی ایران و در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران به مدت 3 روز در حال برگزاری است.

ابتدا رقابت های بخش پومسه در روز نخست  پیگیری شد که تیم ملی پومسه کشورمان بالاتر از کشورهای پاکستان و نپال به مقام اول دست یافت. در بخش پومسه استاندارد رده سنی 18 تا 30 سال مهدی قوامی قهرمان شد؛ در بخش ابداعی رده سنی 18 تا 30 سال مرتضی زنده دل نیز به عنوان قهرمانی رسید. در بخش پومسه استاندارد 31 تا 40 سال فریبرز کریمی اول شد و این عنوان نیز به بخش تیمی استاندارد رده سنی 18 تا 30 سال به ملی پوشان ایران رسید.

در روز اول رقابت ها در بخش کیوروگی، ملی پوشان کشورمان با کسب 3 طلا و یک برنز تا اینجای کار در جایگاه اول کلی مدال آوران قرار گرفته اند.  ابوالفضل زندی در وزن 54- کیلوگرم (برنز)، امیرحسین محمدخانلو در وزن 63- کیلوگرم (طلا)، امیرمحمدبخشی در وزن 74- کیلوگرم (طلا) و مهدی عابدینی در وزن 87- کیلوگرم (طلا) کسب کرده اند.

در روز دوم این رویداد (امروز جمعه- چهارم آذر ماه)، باربد جباری در وزن 58- کیلوگرم برابر «شامیل ماگمدوف» حریف قدرتمند روسیه ای قرار می گیرد و در صورت پیروزی برابر «پائولو ریکاردو سوزا» از برزیل به روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

در وزن 68- کیلوگرم، محمدمهدی عمادی دور اول با قرعه استراحت مواجه شده است و مرحله نیمه نهایی مقابل برنده پاکستان و کامرون به میدان می رود. محمدحسین یزدانی در وزن 80- کیلوگرم دور نخست با قرعه استراحت مواجه شده است و در اولین دیدار خود با «مظهر عباس» از پاکستان مواجه می شود.«ماکسیم خراماتسوف» حریف سرشناس روسیه در سوی دیگر جدول قرار دارد.

علی نجفی در وزن 87+ کیلوگرم، دور نخست به مصاف «بایرژان خاسنوف» قزاقستانی می رود و در فینال با برنده دیدار روسیه و کامرون رو به رو می شود. در صورت پیروزی «لارین ولادیسلاو» از روسیه و علی نجفی در دیدارهای اول خود، دیدار فینال دیدنی را میان نماینده شایسته ایران و قهرمان المپیک توکیو 2020 شاهد خواهیم بود.

گفتنی است محمدرضا زوار سرمربی تیم ملی نیروهای مسلح در گروه آقایان است، جواد فریدونی، جواد محمدی، احمد پور غلامحسین، بهرام ده خواری و مسعود کاظمی پور به عنوان مربی وی را همراهی می کنند. همچنین علی اشرف قنبری مدیر فنی و امیرعلی رستمی سرپرست تیم هستند.

در بخش پومسه نیز نادر خدامرادی سرمربی است و هادی ترکاشوند به عنوان مربی وی را یاری می‌کند.

نظر شما