شناسهٔ خبر: 57324811 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

انگلیس – آمریکا/ جنگ به زبان انگلیسی/ کاپیتان مقابل آمریکا!

انگلیس با شکست ایران روحیه گرفته و می‌خواهد با برد مقابل آمریکا صعودش به مرحله حذفی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کند.

صاحب‌خبر -

جمعه شب از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا در دومین دیدارشان در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار از گروه E در ورزشگاه البیت برگزار خواهد شد.

انگلیس؛ کار را یک‌سره کن

۶ گل به ایران و نمایش فوق‌العاده در نخستین دیدار باعث شد تا ورق به سود شاگردان ساوتگیت برگردد. انتقادهای قبل از جام‌جهانی فعلاً رنگ باخته و سه‌شیرها در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته‌اند. تنوع گلزن‌ها مقابل ایران باعث شده تا تنوع تاکتیکی انگلیس به رخ کشیده شود. احتمالاً در بازی دوم می‌خواهند تکیف صعود را روشن کنند تا بعد از بازی مقابل آمریکا با خیال راحت به استقبال نبرد بریتانیایی با ولز بروند.

آمریکا؛ امتیازی برای امیدواری

شروع عالی در دیدار با ولز با پایان بد باعث شده تا ندانیم روی کدام وجه آمریکا مانور بدهیم. یانکی‌ها به نظر می‌آید اگر مثل نیمه نخست دیدار با ولز باشند، در رده دوم گروه قرار بگیرند. اما نیمه دوم و بازی دفاعی نگران‌:ننده بود. مقابل انگلیس هم نمایش ایران مشخص کرد که بازی دفاعی می‌تواند مثل خودکشی باشد. شاید سرعت خط حمله آمریکا بتواند تیم ساوتگیت را غافلگیر کنند و دستکم یک امتیاز از این بازی سخت بگیرند.

آخرین جدال
نوامبر ۲۰۱۸ در دیداری دوستانه انگلیس ۳-۰ آمریکا را برد. لینگارد، آرنولد و ویلسون برای سه‌شیرها گلزنی کردند.

آمار بازی
۱۳) انگلیس و آمریکا ۱۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که اولین بازی‌شان به سال ۱۹۵۰ برمی‌گردد. ۸ بازی را انگلیس برده، ۲ بازی به سود آمریکا تمام شده که آخرینش سال ۱۹۹۳ بوده و یک بازی هم مساوی شده.
۲) ۲ دیدار بین انگلیس و آمریکا در جام‌های جهانی ۱۹۵۰ و ۲۰۱۰ برگزار شده که اولی را آمریکا برد و دومی مساوی شد.
۳) در ۱۵ حضور قبلی در جام‌جهانی انگلیس ۳ مرتبه در مرحله گروهی کنار رفته. به نظر می‌رسد این دوره تعداد ناکامی‌ها بیشتر نشود.
۱۶) آخرین مرتبه‌ای که آمریکا در جام‌جهانی در مرحله گروهی حذف شد به ۱۶ سال قبل در سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد. این تیم ۴ مرتبه در گروهش حذف شده.

مصدومان و محرومان
هری مگوایر و کایل واکر در دیدار مقابل ایران مصدوم شدند و جیمز مدیسون هم پیش از آن مصدوم بود. به نظر می‌رسد هیچ‌کدام در دیدار مقابل آمریکا، انگلیس را همراهی نکنند. وستون مک‌کنی، یونس موسی و لوکا دلاتوره هم مصدومان آمریکا هستند که احتمالاً مقابل انگلیس بازی نخواهند کرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
انگلیس:
پیکفورد، تریپیه، استونز، مگوایر، شاو، بلینگام، رایس، مانت، ساکا، استرلینگ و کین
آمریکا: ترنر، دِست، زیمرمن، ریام، رابینسون، آکاستا، آدامز، آرونسون، وه‌آ، پولیشیچ و سرجنت

نظر شما