شناسهٔ خبر: 57322590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(ویدیو) خلاصه بازی پرتغال ۳ - ۲ غنا؛ رکوردزنی رونالدو

تیم ملی پرتغال در نخستین دیدارش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل غنا با نتیجه ۳-۲ پیروز شد.

صاحب‌خبر -

ورزشگاه ۹۷۴ امشب میزبان دیداری از گروه H جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین پرتغال و غنا بود، که این دیدار را سلسائوی اروپا با نتیجه ۳-۱ برد.

نیمه نخست پرتغال طوفانی شروع کرد و موقعیت‌های خیلی خوبی برای پیش افتادن از ستاره‌های سیاه داشت. حتی کریستیانو رونالدو گلزنی هم کرد، ولی داور خطای او را گرفت. در نهایت این نیمه بدون رد و بدل شدن گل خاتمه یافت، اما مالکیت توپ ۷۰-۳۰ نشان از برتری سلسائوی اروپا داشت.

نیمه دوم پرهیجان‌تر دنبال شد. کریستیانو رونالدو در دقیقه ۶۵ پنالتی‌ای که گرفته بود را تبدیل به گل کرد تا برای پنجمین جام‌جهانی متوالی هم گل زده باشد. اما چیزی نگذشت که آندره آیو بعد از پاس محمد قدوس در دقیقه ۷۳ گل تساوی را به ثمر رساند. دقیقه ۷۸ پاس هنرمندانه برونو فرناندش را ژوآئو فلیکس وارد دروازه غنا کرد تا باز هم پرتغال پیش بیفتد. دقیقه ۸۰ هم نوبت به رافائل لیائو رسید که پاس دیگری از برونو فرناندش را به گوشه دروازه لاورنس آتی‌زیگی بفرستد. دقیقه ۸۹ هم عثمان بوکاری برای غنا گل دیگری زد تا فاصله کمتر شود.

با این برد ارزشمند، پرتغال در پایان دیدارهای نخست ۳ امتیازی شد تا بالاتر از اروگوئه، کره‌جنوبی و غنا صدرنشین گروه H باشد.

نظر شما