شناسهٔ خبر: 57304370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قاضی‌زاده هاشمی: اشتغال‌زایی بنیاد شهید ۷ برابر شد

معاون رئیس جمهور از ۷ برابر شدن منابع و اعتبارات اشتغال‌زایی بنیاد شهید نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بنابراین امروز نگرانی ما کمبود تسهیلات نیست، بلکه نگران این هستیم که بنیادهای شهید و ایثارگران در استان‌ها نتوانند این حجم از منابع را جذب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه امروز در نشست دانشجویی با عنوان «مسئولین پای میز مطالبه» که در سالن بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه امروز برخی نسبت به تسهیلات اعطایی به خانواده شهدا ایثارگران انتقاد دارند، به این نکته دقت نمی‌کنند که بسیاری از تسهیلاتی که امروز به خانواده شهدا و ایثارگران تعلق می‌گیرد، به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر اقشار هم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 25 درصد سهمیه‌ استخدام در دستگاه‌های دولتی برای ایثارگران منظور شده است، اضافه کرد: با این حال آخرین بررسی نشان می‌دهد که از کل کارکنان دولت فقط 7 درصد ایثارگر هستند. یعنی با وجود اینکه ایثارگران طی 40 سال اخیر 40 سال 25 درصد سهمیه داشتند، اما با توجه به شرایط مختلف نتوانستند 25 درصد جمعیت کارکنان دولت را به خود اختصاص دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه صحبت‌هایش از ترمیم وام اشتغال کمیته امداد و افزایش آن به حداقل 150 میلیون تومان خبر داد و گفت: با حمایتی که دولت و مجلس از ما انجام دادند، امروز وام اشتغال 150 و 300 میلیون تومانی داریم و از نظر میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده به ایثارگران در سال جاری بیش از 100 درصد رشد داشتیم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بنیاد شهید با صندوق توسعه ملی منعقد کرده، اگر کارآفرین قدرتمندی باشد که اشتغال فناورانه ایجاد کرده و یا حداقل 500 نفر را سرکار ببرد، به هر شکلی شده او را تأمین مالی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرح اشتغال‌زایی به خاطر نداشتن تسهیلات روی زمین بماند.

وی همچنین از 7 برابر شدن منابع و اعتبارات اشتغال‌زایی بنیاد شهید نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بنابراین امروز نگرانی ما کمبود تسهیلات نیست، بلکه نگران این هستیم که بنیادهای شهید و ایثارگران در استان‌ها نتوانند این حجم از منابع را جذب کنند.

سرعت اینترنت و پهنای باند در دولت سیزدهم بیشتر شد

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پرسش‌های دانشجویان حاضر در نشست درباره کندی سرعت اینترنت گفت: با توجه به اینکه در یک وضعیت امنیتی هستیم، مسئولان امنیتی تشخیص می‌دهند که در هر بازه زمانی و در هر منطقه یا شهر سرعت اینترنت چقدر محدود شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اما به طور کلی در دولت سیزدهم سرعت و پهنای باند زیاد شده و سرعت اینترنت از زمانی که این دولت کارش را آغاز کرده، به مراتب بیشتر شده است. در کنار این دولت از زوایه تسهیلگری در حوزه اینترنت وارد یک سرمایه‌گذاری در حوزه فیبر نوری و فضایی شده است.

افزایش بازگشت دانشمندان ایرانی از آمریکا و اروپا به کشور

وی همچنین در جواب سؤالی درباره مهاجرت نخبگان گفت: طبق گزارشی که آقای سورنا ستاری دادند، میزان بازگشت دانشمندان و کسانی که برای کسب علم مدت‌ طولانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی زندگی می‌کردند، سرعت پیدا کرده و یکی دلایلش هم این است که شرایط زندگی در کشورهای غربی برای آنها سخت شده است.

هاشمی همچنین از میزان بالای سود بانکی انتقاد کرد و افزود: این سود بالا ایجاد کسب‌وکار و اشتغال را سخت کرده و جدی‌ترین برنامه دولت برای کاهش سود بانکی کنترل تورم است؛ چون تا نتوانیم تورم را کنترل کنیم، ابزار جمع نقدینگی توسط بانک‌ها که سود بانکی است را نمی‌توانیم کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما