شناسهٔ خبر: 57299494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جلال زاده، نماینده مجلس: کل معترضان کف خیابان در حوادث اخیر حدود ۶۰۰ هزار نفر بودند/دشمنان از متوسل نشدن حکومت ایران به خشونت شوکه شده‌اند

جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی ارزیابی انجام شده کل معترضان کف خیابان در حوادث اخیر حدود ۶۰۰ هزار نفر بودند، یادآور شد: این در حالیست که با وجود تبلیغ نکردن آنچنانی برای فراخوان راهپیمایی ۱۳ آبان، بیش از ۱۲ میلیون نفر برای اعلام انزجار از استکبار جهانی به خیابان‌ها آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: دولت سیزدهم زیر بار فشار غربی‌ها در موضوع برجام نرفت و در اقدامی هوشمندانه و شجاعانه وارد پیمان‌های جهانی و منطقه‌ای شد که پیام سنگینی برای آمریکایی‌ها داشت.

وحید جلال زاده شامگاه روز سه شنبه در دیدار با اعضای کارمندان جامعه اسلامی ارومیه اظهار کرد: گریزی به تاریخ نشان می‌دهد که بسیاری از حکومت‌ها به دلیل عضویت در یک پیمان ضد غربی، ساقط شده‌اند و این نشان از اهمیت این امر است.

به گفته وی، عضویت ایران در شانگهای و اوراسیا و قراردهای اقتصادی با چین و روسیه عملا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه اعمال شده، دیگر در انزوای اقتصادی نخواهد بود.

جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی نقش مستقل دارد و تمامی اتفاقات اخیر تلاش برای انحراف ایران از این مسیر است.

وی با بیان اینکه نباید در تجزیه و تحلیل اغتشاشات روی داده در کشور نگاه تک بعدی داشت، اضافه کرد: در نظم نوین جهانی قدرت از غرب به شرق در حال انتقال و محور مقاومت نیز در حال گسترش است و باید اذعان کنیم که جنگ اوکراین نیز در مسیر همین نظم جدید جهانی روی داده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریانات پشت پرده فراتر از اغتشاشات روی داده در تعدادی از محلات کشور است، یادآور شد: دشمنان ملت ایران تمایلی به ایفای نقش مستقل ایران در نظم جدید جهانی ندارند و به تعبیر مقام معظم رهبری از ایران قوی در هراسند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا به دنبال آن است که ایران با نقشه راه آنان به مسیر خود ادامه دهد و در این راستا وقتی با مقاومت و تلاش برای استقلال در این مسیر روبه رو شدند از هر فرصتی برای تضعیف و ضربه به کشور استفاده کردند حتی در جنگ اوکراین نیز مشخص شد که اروپا استقلال کافی ندارد و در مسیر ترسیم شده عده‌ای دیگر برای آنان، حرکت می‌کنند.

در عرض یک هفته توان غنی سازی اورانیوم ۹۰ درصد را داریم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توان آن را داریم تا در عرض یک هفته اورانیوم غنی شده ۶۰ درصد را به ۹۰ درصد برسانیم، افزود: دشمن تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا از سرعت رشد جمهوری اسلامی بکاهد در همین راستا نیز اواخر همین هفته علیه ایران قطعنامه صادر خواهند کرد تا به ظن خود مانعی برای جمهوری اسلامی باشند.

وی تاکید کرد: غربی‌ها بهانه می‌آوردند که چرا ایران در جنگ اوکراین به روسیه کمک می‌کند آیا قدرتی همچون روسیه محتاج چند پهپاد ایرانی است؟ آنان از قدرت ایران در معادلات جهانی و نقش تعیین کننده آن در هراسند و تمامی تلاش خود را برای توقف این مسیر به کار گرفته‌اند.

نیاز امروز جمهوری اسلامی شفاف سازی است

جلال‌زاده با بیان اینکه در جنگ شناختی تحمیل شده به ایران در تلاش برای تسخیر اذهان مردم و حتی مسوولان هستند، یادآور شد: دشمنان با بهره مندی از فضای مجازی به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و فریب افکار عمومی هستند لذا نیاز اساسی امروز جمهوری اسلامی شفاف سازی است.

وی ادامه داد: معتقدم که به دهه هشتادی‌ها ظلم شده است چرا که درگیر یک جنگ شناختی اعمال شده از سوی دشمنان شدند، دشمن با بهره مندی از فضای مجازی در تلاش است ادارک مخاطبانش را دستکاری کند نیازمند آن هستیم تا همه آنانی که از شرایط حاکم بر کشور آگاهی دارند به طور شفاف از مواضع به حق جمهوری اسلامی دفاع کرده و حقایق را در جامعه بازگو کنند.

دشمن به دنبال لشکر سازی کاذب در فضای مجازی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمرکز دشمنان بر فضای مجازی گفت: دشمن به دنبال لشکر سازی کاذب در فضای مجازی برای ایجاد یک چهره ناآرام در مناطق مختلف کشور است.

وی تاکید کرد: هرکسی اینترنشنال را می‌دید این احساس به او القا می‌شد که تهران سقوط کرده و در آتش می‌سوزد این در حالیست که از ۲ هزار محله تهران فقط در ۵۰ نقطه آن هم به صورت پراکنده شاهد اغتشاشات بودیم جالب است بدانید که از ۴۶ هزار دانشجوی دانشگاه تهران کمتر از سه هزار دانشجو در حوادث اخیر دخیل بودند.

جلال‌زاده با بیان اینکه طی ارزیابی انجام شده کل معترضان کف خیابان در حوادث اخیر حدود ۶۰۰ هزار نفر بودند، یادآور شد: این در حالیست که با وجود تبلیغ نکردن آنچنانی برای فراخوان راهپیمایی ۱۳ آبان، بیش از ۱۲ میلیون نفر برای اعلام انزجار از استکبار جهانی به خیابان‌ها آمدند.

برگ برنده جمهوری اسلامی سرمایه اجتماعی است

وی با تاکید بر اینکه برگ برنده جمهوری اسلامی در برابر تمامی فشارها و توطئه‌ها سرمایه اجتماعی است، تاکید کرد: مردم ایران در همه گردنه‌های حساس کشور وارد میدان شده و از انقلاب و ولایت دفاع کردند و باید اذعان کنیم حتی بسیاری از معترضان نیز به دلیل عشق به ایران و نظام اسلامی از حضور در کف خیابان خودداری کردند.

نماینده ارومیه در خانه ملت مظهر اقتدار جمهوری اسلامی را مردم دانست و افزود: پیشرفت و توسعه کشور که امروز شاهد آن هستیم باید در سفره مردم نمایان شود؛ مردم گله دارند که چرا صنعت خودروسازی در ایران همچون صنعت موشک سازی و هوا فضا توسعه نیافته است؛ امروز با تلاش‌های شبانه روزی دولت سیزدهم در عرض یکسال رشد اقتصادی کشور پس از ۱۲ سال مثبت شده که این توفیق باید در سفره‌های مردم نمایان شود.

اعتراضات نشانه جمهوریت نظام اسلامی است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعتراضات را نشانه جمهوریت نظام اسلامی دانست و گفت: مرز بین اعتراض و اغتشاش باید مشخص شود؛ آیا در اعتراضات معلمان، کشاورزان و یا اعضای تعاونی‌های مسکن، خون از دماغ کسی آمد؟ معتقدیم که باید پاسخگوی اعتراضات مردم بود اما تخریب اموال عمومی و حمله مسلحانه به نیروهای نظامی به هیچ عنوان اعتراض نیست.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا در برابر حمله به پایگاه‌های نظامی ساکت نمی‌ماند، اظهار کرد: باید قبول کنیم که حوادث اخیر اعتراض نیست؛ وقتی به صورت مسلحانه به پایگاه‌های بسیج و کلانتری‌ها حمله می‌شود نباید انتظار سکوت را داشته باشند.

دشمنان از متوسل نشدن حکومت به خشونت شوکه شدند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی هدف دشمنان تحریک حکومت به برخورد خشن بود، گفت: اطلاعاتی از جلسات مخفیانه دشمنان در حاشیه خلیج فارس در دست داریم که نشان می‌دهد آنان از متوسل نشدن حکومت به خشونت شوکه شده‌اند.

وی ادامه ادامه داد: جمهوری اسلامی تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا حتی یک نفر نیز در حوادث اخیر کشور جان خود را از دست ندهد؛ به طور مثال در کرج با وجود چاقو خوردن مامور نیروی انتظامی، او از اسلحه خود استفاده نکرده بود که این نشان از مظلومیت جمهوری اسلامی دارد.

جلال‌زاده افزود: فوت خانم مهسا امینی فقط بهانه‌ای برای حرکت دشمنان جهت سوء استفاده از این اتفاق تلخ بود؛ دشمنان بعد از این اتفاق تمامی تلاش خود را برای تحریک احساسات مردم و اعمال سیاست‌های خصمانه به کار گرفتند.

وی با اعلام اینکه دشمنان به دنبال کشته سازی از حوادث اخیر و ایجاد شکاف در جامعه بودند، اظهار کرد: اعترافات عوامل وابسته به گروه‌های تروریستی و تجزیه طلبان باید عاملی برای آگاهی از نقشه‌های شوم دشمنان باشد.

جلال‌زاده یادآور شد: متاسفانه کشور دچار بیماری‌هایی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که همین امر جامعه را در برابر توطئه‌های دشمنان آسیب پذیر می‌کند.

دشمن با اغتشاشات در تلاش برای حواس پرتی ایران بود

وی با بیان اینکه دشمن با اغتشاشات به دنبال انحراف و حواس پرتی ایران از تحولات منطقه‌ای بود، گفت: هدف اصلی دشمن تمرکز ایران بر مسایل داخلی و غفلت از تغییرات منطقه‌ای بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان در تلاش بودند تا با حواس پرتی ایران سیاست‌های سلطه طلبانه خود را در عراق و لبنان اجرا کنند که با هوشیاری رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف ناکام ماندند.

مسوول تمامی مشکلات کشور سیستم آموزش و پرورش است

وی با بیان اینکه مسوول مشکلات امروز جمهوری اسلامی سیستم آموزش و پرورش است، گفت: طی ۴۰ سال گذشته سیستم آموزش و پرورش در آموزش درس زندگی و مهارت‌های اجتماعی عملکرد قابل دفاعی نداشته است.

جلال‌زاده تغییر تحول در سیستم آموزشی کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: نیازمند یک تحولات بنیادی در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاهی هستیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در این جلسه از عدم برنامه ریزی برای مسایل فرهنگی و هزینه در این راستا انتقاد کرد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما