شناسهٔ خبر: 57297243 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

سمساری یا ضایعاتی چه فرقی دارد؟

در کل سمساری محلی به محلی گفته می شود که در آن وسایل قدیمی و کارکرده خرید و فروش میشوند. هر کدام از ما دست کم یک مرتبه به سمساری رفته ایم. وقتی که نیاز است کالایی با هزینه خوب خریداری کنند و یا وقتی که نیاز است لوازم خانه ومحل کارتان  را تعویض کنند نخستین جایی که به ذهنتان میرسد سمساری می باشد.

صاحب‌خبر -

با توجه به کم بودن وقت و ایجاد ترافیک در سطح کلان شهر تهران پیدا نمودن سمسار برخی مواقع کاری دشوار و زمان بر خواهد بود اما نیازی نیست نگران ان موضوع باشید کافی است با سمساری صابری تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان ممکن در هر جای تهران که هستید به محل مورد نظر شما آمده و کالای شما را با قیمت مناسب خریداری نماییم.

تعریف ضایعاتی

زمانی که کالاها و لوازم شما قابل استفاده و قابل تعمیر نیستند، دیگر به درد سمساری‌ها نمی‌خورند و باید جای دیگری برای فروش آن‌ها بیابید. حال باید ضایعاتی‌ها وارد کار می‌شوند و خریدار اجناس شما آن‌ها میباشد. ضایعاتی یا همان خریداران ضایعات زیر مجموعه‌ی صنعت بازیافت هستند و جزئی کوچک اما بسیار مهم از این صنعت به حساب می‌آیند.

تفاوت سمساری و ضایعاتی

سمساری جایی هست که شما اجناس کهنه، قدیمی یا از مد افتاده‌ی خود را به آن‌ها می‌فروشید یا این اجناس دست دوم که البته هنوز قابل استفاده هستند را از آن‌ها می‌خرید. این مغازه‌ها که به آنتیک فروشی هم شناخته می‌شوند، علاوه بر خرید و فروش اجناس کهنه و دست دوم، اجناس آنتیک و گران‌بها هم معامله می‌کنند که دو سبک جدا از هم میباشد.

در مورد ضایعاتی داستان تفاوت دارد. آن‌ها قسمتی از صنعت بازیافت می باشد و انواع ضایعات که لوازم بلا استفاده و خراب است را معامله می‌کنند. البته در این روزها بسیار دیده می‌شود که وسایلی کاملا قابل استفاده می باشد اما صاحب آن‌ها به خاطر دلایل مختلف قصد استفاده از آن‌ها را ندارد و آن‌ها را به عنوان ضایعات به فروش می‌رساند. به هر حال این خریداران ضایعات، انواع زباله‌ی قابل بازیافت را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند و به مراکز تفکیک و پردازش ضایعات منتقل می‌کنند.

بررسی درجه بندی ضایعات

هر شرکتی جهت درجه‌بندی پسماندها از تعریف ویژه‌ای استفاده می‌کند ولی به طور کلی شامل موارد زیر میباشد:

  • روغنی: ورق‌های جدیدی که دارای ضخامت کمتر از یک میلی‌متر می باشد.
  • سوپر ویژه: شامل آهن‌آلاتی مانند ورق روغنی زنگ خورده، خرده میلگرد،نبشی و ناودانی خواهد بود.
  • ویژه: محصولات فولادی مورد استفاده در ساختمان‌ها مانند تیرآهن، خرده‌های میلگرد با ابعاد بزرگ‌تر، قوطی و پروفیل مورد استفاده در ساخت در و پنجره با ضخامت زیر ۵۰ سانتی‌متر، نبشی و ناودان را شامل می‌شود.
  • درجه یک: شامل سیم و مفتول‌های کلافی شکل، بدنه‌ی موتور سیکلت و کشتی، شوفاژ و آبگرمکن برش خورده، ورق ترانس و آرمیچر بدون آلومینیوم است.
  • درجه دو: اگزوز و بدنه‌ ماشین، بشکه، کمد و بدنه‌های بزرگ با هر ابعاد و توری مرغی در این دسته قرار دارند.
  • درجه سه: آهن با کم‌ترین کیفیت مانند حلب، سیم، اگزوز و فیلتر نسوخته را شامل می‌شود.
  • گالوانیزه: شامل لوله‌ آب، کانال کولر و هر محصول فولادی دیگری که روکش گالوانیزه دارند، میباشد.
  • آلیاژی: آهن‌آلاتی مانند فنرهای برش خورده و چرخ دنده که عناصر آلیاژی داشته باشند (مثل کروم و منگنز به غیر از آهن) که باعث افزایش سختی و درجه حرارت بالا می‌شود و انعطاف‌پذیری را به حد زیادی کاهش بدهد.
  • بارهای ممنوعه: مثل ادوات جنگی و قلم جوش است.

سمساری آنلاین تهران

سمساری آنلاین تهران ارایه دهنده خدمات سمساری در تهران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با سمساری سیار در تهران در تماس باشید.

سمساری اینترنتی سیار در تهران بدین منظور به وسیله تیم حرفه ای سمساری تهران ایجاد شده تا از این طریق بتوانند به هم شهریان و خریداران گرامی که در تهران ساکن هستند خدمت رسانی کنند. با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره از سمساری نارمک روی تصویر زیر کلیک کنید

سمساری صابری هم یک خریدار لوازم خانگی کارکرده در تهران است.

نظر شما