شناسهٔ خبر: 57264529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

روشنگری و مدیریت صحیح؛ راز موفقیت در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن

زهرا حمیدی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن از طریق تهاجم‌ فرهنگی و تولیدات مختلف در فضای مجازی و رسانه‌ها بحث عفاف و حجاب را نشانه گرفته، اما با روشنگری‌هایی که انجام شده قضایا در سطح کشور به نحو خوبی مدیریت شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا طالبی، امروز دوشنبه ۳۰ آبان در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب خراسان جنوبی اظهار کرد: در اتفاقاتی که طی دو ماه اخیر رخ داد به بهانه شعار زن زندگی آزادی شاهد ناهنجاری‌هایی در حوزه عفاف و حجاب بودیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بانوان نقش مهمی را در انقلاب اسلامی ایفا کرده‌اند و حدود ۵۰ درصد از جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: دشمن قسم خورده است تا با امپراطوری رسانه‌ای خود ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کند.

طالبی با بیان اینکه تا زمانی که در نظام جمهوری اسلامی تابع مقررات دینی و اسلامی باشیم قطعا دشمن به دشمنی خود ادامه خواهد داد، افزود: هیچ نگرانی نسبت به شرارت‌های دشمن نداریم.

وی با بیان اینکه در تمام کشورهایی که داعیه تمدن دارند این مسائل حتی بدتر نیز وجود دارد و در فرانسه روز به روز اعتراضات در حال افزایش است، اما اجازه رسانه ای شدن این اخبار را نمی‌دهند، تصریح کرد: مردم و مسئولین شرایط سختی را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده‌اند و باز هم پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند که این موضوع در تشییع پیکر شهدای بسیجی در مشهد قابل مشاهده بود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس آیات و روایات و احکام دینی و اسلامی پایه گذاری شده است و روز به روز مستحکم تر خواهد شد، تصریح کرد: همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی دست به دست هم داده اند تا از طریق امپراطوری رسانه‌ای به ایران اسلامی ضربه بزنند.

طالبی اظهار کرد: دشمن این خیال واهی و باطل خود نسبت به براندازی جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد و با اجرای این شرارت‌ها به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید و انقلاب اسلامی با قدرت و صلابت راه خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه از سه دانشگاه صنعتی، بیرجند و آزاد اسلامی به صورت نامحسوس بازرسی شد، افزود: باید برای بانوان کارمند حریم قائل شده چراکه این حریم در جهت حفظ مقام زن در جایگاه اسلامی است.
 
بهره گیری از تولیدات جاذب و هنری در معرفی حجاب

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: اجرای طرح «قرار دخترانه» برای اعزام ۹۰ نفر از دختران خراسان جنوبی به استان کرمان و زیارت مزار سردار دل‌ها از مهم‌ترین طرح‌هاست.

وی تصریح کرد: در حوزه مساجد طرح‌هایی در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب در حال اجرا است که برکات خوبی خواهند داشت و اجرای بحث های تشویقی نیز یکی از راه های توسعه فرهنگ عفاف و حجاب است و بسیار موثر خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها بهترین کار این است تا شبکه سازی کنیم، اظهار کرد: در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کم کاری شده است.

وی با بیان اینکه با تولیدات جاذب و هنری می‌توانیم قلب ها را متمایل کنیم؛ باید دستگاه‌های فرهنگی بیش از گذشته در این زمینه فعالیت داشته باشند، افزود: در دانشگاه‌ها به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از ظرفیت همه دختران چه محجبه و چه غیر محجبه استفاده شود تا به تبلیغ چهره به چهره بپردازند چرا که دین فطری است و ذاتا هر کسی به دنبال رسیدن به ارزش ها است.

رضایی یادآور شد: فعالیت‌ها در زمینه فرهنگ و حجاب باید پیوسته باشد نه مقطعی و همان طور که غذای جسم اگر آلوده باشد به ما آسیب می‌رساند اگر غذای روح هم مسموم باشد ذهن جوانان را تغییر خواهد داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دستگاه‌های اجرایی

حسین راغ آرا، معاون پشتیبانی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: پیرو مصوبه برگزاری جلسات وبیناری عفاف و حجاب و اخلاق کار ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی توسط اساتید جهاددانشگاهی، این برنامه‌ها طی دو جلسه در پایان شهریورماه و چهارم آبان‌ماه با تدریس حجت الاسلام دهقانی و دکتر هادی زینی برگزار شد.

وی با اشاره به حضور ۳۲۰ نفر  شرکت کننده در این جلسات، بیان کرد: برنامه بعدی با محوریت عفاف و حجاب  ۱۴ آذرماه با تدریس حجت الاسلام دهقانی برگزار خواهد شد.

راغ آرا از برگزاری اولین دوره طرح ملی سرای امید، ایران با حضور دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و اظهار کرد: شناساندن جاذبه‌های گردشگری مقاومت استان کرمان، مبانی فرهنگی مقاومت و انقلاب اسلامی به جامعه دانشجویی، کمک به ترویج مکتب حاج قاسم در راستای معرفی شیوه زندگی، مسلک و بیان اندیشه‌های شهید سلیمانی در میان جامعه هدف از اهداف مهم این اردو بود.

بازشناسی هویت خانواده، مشارکت در فعالیت‌های فرابخشی، تسهیل دسترسی مردم به پوشاک عفاف و حجاب، توجه به خلاقیت معنوی، برگزاری نشست‌های منطقه‌ای، نوآوری در طرح‌ها و پیوستگی فعالیت‌ها از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن تاکید شد.

انتهای پیام

نظر شما