شناسهٔ خبر: 57235238 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هیلی: رئیس جمهور بعدی آمریکا همان روز اول برجام را پاره خواهد کرد

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد که در صورت احیای توافق هسته‌ای در دولت کنونی آمریکا، رئیس جمهور بعدی این کشور هرگز به آن پایبند نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ام‌اس‌ان، نیکی هِیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در جریان گردهمایی فعالان جمهوری‌خواه، مدعی شد که حتی اگر جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به «برجام» به موفقیت برسد، رئیس جمهور بعدی آمریکا همان روز نخست، توافق را پاره خواهد کرد.

هیلی درباره حزب جمهوری‌خواه گفت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها به شرایط حزب ما اعتماد ندارند. آنها طالب آشوب نیستند. آنها ثبات، قدرت و اتحاد می‌خواهند. ما چنین چیزی را نداریم و باید به آئینه نگاه کنیم.

وی افزود: حزب جمهوری‌خواه در هشت انتخابات ریاست جمهوری قبلی، هفت بار رأی عمومی را از دست داده و این حرف‌های زیادی دارد. ما از زمان عقب هستیم. باید با خودمان صادق باشیم. جو بایدن فردا ۸۰ ساله می‌شود. تولدت مبارک آقای رئیس جمهور اما وقتش رسیده که نسلی جوان‌تر رهبری را به دست بگیرد.

اظهارات اخیر هیلی زمانی قابل توجه می‌شود که بدانیم او پیش‌تر اعلام کرده بود که اگر دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شود، وی برای این پست نامزد نخواهد شد و حالا وقتی صحبت از نسل جوان به میان می‌آورد، شاید بتوان آن را به نوعی زمینه‌سازی برای ورود به کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۴ تلقی کرد.

ترامپ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد.

هِیلی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره مسائل سیاست خارجی حرف زد و در اظهاراتی موید «غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها» گفت: اگر بایدن در احیای توافق هسته‌ای با ایران، موفق عمل کند، به شما یک قول می‌دهم؛ رئیس جمهور بعدی همان روز اول حضورش در کاخ سفید، آن را پاره خواهد کرد!

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

نظر شما