شناسهٔ خبر: 57224920 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

منشا: ایران قطعا از گروهش صعود می‌کند

صاحب‌خبر -

ورزش سه: گادوین منشا بازیکن نیجریه‌ای تیم مس رفسنجان که به تازگی از کشورش به ایران بازگشته به‌شدت از بدقولی و عمل نکردن باشگاه رفسنجانی نسبت به تعهداتشان گلایه دارد. او در مصاحبه‌ای با خبرنگار ایران ورزشی از گلایه‌اش حرف زد و پیش‌بینی‌اش را از شرایط ایران در جام جهانی قطر و بازی‌های این تیم اعلام کرد.

*واقعاً سرمربی مس رفسنجان تو را از لیست بازیکنانش کنار گذاشته یا این خبر کذب است؟

من در نیجریه بودم که شما با من تماس گرفتید و با من در این رابطه حرف زدید اما لازم است این را جهت آگاهی‌تان بگویم که من به خاطر محمد ربیعی به مس رفسنجان آمدم و این تیم را انتخاب کردم اما برای من در این تیم اتفاقات خوبی نیفتاده و من را واقعاً ناراحت کرده است.

*چه مواردی تو را این قدر ناراحت کرده؟

من بیبی (بچه) نیستم که این گونه با من برخورد می‌کنند. از کشورم برگشتم و به خانه‌ام رفتم و در آنجا واقعاً تعجب کردم و البته بسیار عصبانی شدم و تأسف خوردم چون دیدم که صاحبخانه در خانه را بسته و مرا از حضور در آپارتمان استیجاری که باشگاه برایم گرفته محروم ساخته چون باشگاه پول صاحبخانه‌ام را نداده و ایشان هم مرا از حضور در آپارتمانم محروم کرده. جدا از این باشگاه چند ماه است که به من هیچ پولی نداده مسأله‌ای که به لحاظ روحی روانی مرا به هم ریخته است. من از دست مسئولان مس واقعاً ناراحت هستم چون هر بازیکنی برای خودش شخصیتی دارد و نباید با او این گونه برخورد شود. من در کشورم برای خودم خانه و شخصیت بالایی دارم و درست نیست که بعد از سال‌ها بازی در ایران باشگاه مس رفسنجان با من این‌گونه برخورد کند. اگر مس واقعاً مرا نمی‌خواهد و به هر دلیل با من مشکل دارد به من بگوید برو، من هم از این تیم در نیم‌فصل می‌روم و حرفی ندارم. به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای حاضرم این کار را انجام دهم.

*با سرمربی‌تان در این خصوص حرف نزدی؟

من هیچ صحبتی با محمد ربیعی نداشتم چون اصلاً ایشان را ندیدم. باور کنید اولین بازیکن خارجی تیمم هستم که به خاطر اینکه زودتر برگردم و تمرین کنم به ایران برگشتم اما آپارتمانم بسته بود و درش قفل بود. به همین دلیل دوستم به من محبت کرد و مرا به خانه‌اش برد وگرنه واقعاً دچار مشکل می‌شدم. لباس‌هایم هم در آپارتمان استیجاری مانده و من برای تمرین کردن لباس نداشتم و با لباس‌هایی که دوستم به من داد به شکل انفرادی تمرین کردم. همه این شرایط موجب شده تا از لحاظ روحی فشار زیادی به من وارد شود چون اصلاً انتظار چنین برخوردی را نداشتم.

*اما قبول کن که به هر حال تاکنون یک گل هم نزدی و این مسأله شاید باشگاه را از تو ناراحت کرده؟

یادتان باشد من فصل قبل آقای گل لیگ شدم و شرایط خیلی خوبی داشتم به همین دلیل برای این فصل هم انگیزه‌های زیادی برای موفقیت داشتم و با اهداف زیادی به تیم جدیدم پیوستم اما رفتاری که باشگاه داشت مرا به هم ریخت و روحیه مرا به‌شدت پایین آورد. من هم قبل از این به هیچ وجه در رابطه با کم‌لطفی و رفتاری که با من شد با هیچ رسانه‌ای حرف نزدم اما حالا شرایطم به گونه‌ای شده که لازم دانستم حرف بزنم و به همه بگویم تا دلیل افت مرا بدانند و از این مسأله اگاه شوند که چرا من در این فصل افت کردم. جالب است که هیچکس مشکل مرا نمی‌دانست اما از این مسأله حرف می‌زدند که منشا گل نمی‌زند و شرایط فصل قبلش را ندارد. هیچکس نمی‌داند که من چه مشکلات بزرگی دارم و در واقع اصلاً از لحاظ روحی شرایط خوبی نداشتم که این‌گونه ظاهر شدم. با این وجود این را هم باید اضافه کنم که هر بار به میدان رفتم با همه توانم بازی کردم و جنگیدم.

منشا: ایران قطعا از گروهش صعود می‌کند

*در رابطه با جام جهانی و شرایط ایران چه پیش‌بینی داری؟

تیم ایران بازیکنان خیلی خوبی دارد و من به شرایط ایران در جام جهانی خیلی خوشبینم. معتقدم اگر ایران مقابل انگلیس با امتیاز از زمین خارج شود حتماً می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و از گروهش صعود کند. در تیم شما مهدی طارمی هست که همه تیم‌ها از او می‌ترسند و علی بیرو را دارد که خودش یک تیم است.

*یعنی امریکا و ولز را در حد ایران نمی‌دانی؟

ولز تیم چندان قوی نیست و دو سه بازیکنش قوی هستند که بهترینشان هم گرت بیل است اما بقیه در حد بالایی نیستند. امریکا هم تیمی قوی‌تر از ایران نیست و به نظرم ایران می‌تواند از مصاف با امریکا و ولز برنده از زمین خارج شود. من خوشبینم که حتی از انگلیس هم امتیاز بگیرید و صعود تیم ملی ایران را از گروهش قطعی می‌دانم.

*چه تیم‌هایی به فینال می‌رسند؟

من فکر می‌کنم فرانسه و برزیل به فینال می‌رسند و ‌شانس این دو تیم را بیشتر از بقیه تیم‌ها می‌دانم چون واقعاً قوی‌تر از بقیه مدعیان هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما