شناسهٔ خبر: 57223420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتهامات متهم اصلی پرونده فساد شهرداری ارومیه روی میز دادگاه

اولین جلسه محاکمه ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد شهرداری ارومیه به بررسی اتهامات شهردار اسبق، متهم ردیف اول این پرونده اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

در اولین جلسه محاکمه ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد شهرداری ارومیه که از اولین ساعات صبح امروز در سالن اجتماعات دادگستری استان در ارومیه برگزار شد کیفرخواست متهم اصلی یعنی شهردار اسبق، متهم ردیف اول بررسی شد.

در نخستین روز دادگاه علنی متهمان پرونده ۲۷ جلدی فساد شهرداری ارومیه  ابتدا کیفر خواست متهمان در ۳۶ صفحه قرائت شد و سپس اتهامات متهم ردیف اول از جمله مشارکت در ارتشاء از طریق تشکیل غیر قانونی کمیته‌های فنی، تبانی در قرارداد‌های سرمایه گذاری، تبانی در پروژه شهربازی چی چست و مباشرت و مشارکت در تضییع اموال عمومی و بیت المال این پرونده در قالب کیفر خواست به وی تفهیم شد.

سردستگی گروه مجرمانه با همکاری اراذل و اوباش به منظور تباتی علیه اعراض و نفوس مردم، مباشرت در ارتشاء از طریق اخذ قطعه زمین و مباشرت و مشارکت در اختلاس و سایر متهمان هم به اتهاماتی از قبیل ارتشاء و رشاء، تضییع حقوق دولتی و صدور دستورات خلاف قانون در ساخت و ساز‌های غیر مجاز از دیگر موارد اتهامی متهم ردیف اول این پرونده است.

در کیفر خواست اتهامات شهردار اسبق ارومیه اختلاس، تبانی در انجام معاملات دولتی، کلاهبرداری، تبانی علیه اعراض و نفوس مردم، اهمال در انجام تکالیف قانونی و تحصیل مال از طریق نا مشروع از دیگر موارد متهم ردیف اول این پرونده می باشد که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در خصوص آن‌ها صادر شده است و به تمامی آن‌ها در این دادگاه رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

نظر شما