شناسهٔ خبر: 5719175 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

مشهد براي اکران «رستاخيز» آماده مي‌شود

درويش: اسکار اين فيلم کربلاست

بانی فیلم آنلاین: فيلم «رستاخيز» به کارگرداني احمدرضا درويش براي اکران در عيد فطر در شهر مشهد آماده مي شود.

صاحب‌خبر -

ستاد برنامه ريزي، اطلاع رساني و بازاريابي فيلم «رستاخيز» در شهر مشهد با حضور نمايندگاني از شهرداري، استانداري، سازمان ميراث فرهنگي، حوزه هنري، اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آستان قدس رضوي، بسيج هنرمندان، مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي و تبليغات موسسه بهمن سبز و مدير پخش حوزه هنري تهران عصر روز گذشته 20 خردادماه در مشهد راه اندازي شد.
در مراسم هم‌انديشي اکران فيلم «رستاخيز» که در حوزه هنري مشهد مقدس برگزار شد، احمدرضا درويش در سخناني گفت: راز ماندگاري آيين هاي مربوط با امام حسين (ع) بر ديده نشدن باني و خادمان حضرت است و من تنها به عنوان خدمتگزار امام حسين(ع) با شرايطي مواجه هستم که ناگزيرم درباره برخي جزئيات کار توضيح دهم.
وي اين فيلم را قطره اي از اقيانوس بي‌کران مفهوم عاشورا و قيام امام حسين (ع) دانست و عنوان کرد: ما به هيچ وجه ادعا نمي کنيم که اين فيلم در برگيرنده همه مفهوم عاشورا و نماينده همه سينماي ايران است بلکه معتقديم که قدم کوچکي است که ان شاالله با نيت خالص برداشته شده است.
درويش ادامه داد: «رستاخيز» در حوزه توزيع و نمايش با حمايت سازمان تبليغات اسلامي، حوزه هنري و موسسه بهمن سبز وضعيت خوبي را از لحاظ اکران در داخل کشور خواهد داشت. حال سوال من از مسئولان بخش بين الملل سينماي ايران است که اگر فيلمي مانند «رستاخيز» بخواهد به دست مردم مزار شريف با ظرفيت بالاي مسلماناني که دارد، برسد چه راهکاري براي توزيع آن دارند؟
کارگردان فيلم سينمايي «رستاخيز» ضمن قدرداني از تقي عليقلي زاده تهيه کننده فيلم گفت: سپاس ويژه از تقي علي قليزاده تهيه کننده فيلم دارم که 11 سال يعني از سال 1383 بي وقفه کنار کار ايستاد تا «رستاخيز» ساخته شود.
درويش همچنين تاکيد کرد: مراسم اسکار براي فيلم «رستاخيز»، اکران آن در ايام اربعين در حد فاصل نجف تا کربلاست که 25 ميليون زائر در اين مسير حرکت مي‌کنند.
درويش با اشاره به ظرفيت سينماي ايران در توليد آثار تاريخي و مذهبي بيان کرد: خوشبختانه فيلم سينمايي «رستاخيز» نمونه اي از ظرفيت و توان سينماي ملي ايران است که مخاطباني از کشورهاي عربي هم منتظر ديدن آن هستند. امروز در سايت رستاخيز اقبال خوبي نسبت به اين فيلم در جهان خارج از ايران اتفاق مي‌افتد و ما اميدواريم که بتوانيم جوابگوي اين محبت‌ها و استقبال‌ها باشيم.
وي متذکر شد: آنچه تا امروز به عهده من و همکارانم در توليد فيلم «رستاخيز» بوده تامين منابع مالي و رعايت استانداردهاي توليد بوده است و اميدوارم اين مهم به درستي به انجام رسيده باشد. حال از مديران فرهنگي انتظار داريم شرايط عرضه مطلوب اين فيلم را فراهم کنند.
درويش با اشاره به حضور فيلم «رستاخيز» در عرصه بين الملل گفت: توجه به اين نکته مهم ضروري است که ظرفيت سينماي ايران بيش از آن چيزي است که در حال حاضر در عرصه هاي بين الملل ديده مي شود. ضمن اينکه فيلم «رستاخيز» علاوه بر ايرانيان مسلمان، مخاطبان بالقوه ديگري در همه جهان دارد که با عرضه مناسب فيلم در عرصه هاي جهاني مي توانيم اين اثر و البته توانمندي هاي سينما ي ايران را به نمايش بگذاريم.
اين کارگردان سينماي ايران درباره هزينه توليد «رستاخيز» توضيح داد: اين فيلم سينمايي با پول دولتي ساخته نشده و توليد آن به همت عاشقان و خيرين امام حسين (ع) بوده است و اين خيرين تنها ازايرانيان نبودند بلکه از کشورهاي ديگر نيز به کمک پروژه آمدند.  
در ادامه اين جلسه محسن هاشمي مدير برنامه ريزي و طراحي آميزه اطلاع رساني و بازاريابي فيلم «رستاخيز» طي سخناني گفت: از نظر ما مشهد به اندازه تهران و يا حتي بيشتر براي اکران اين فيلم ظرفيت دارد و به همين دليل دو هفته قبل که قرارداد اکران عيد فطر «رستاخيز» بسته شد از حوزه هنري خراسان خواستيم که مسئوليت ستاد اکران فيلم در اين استان را بپذيرد.
هاشمي افزود: اين فيلم در سرگروه آزادي و مجموعا 90 درصد سينماهاي کشور اکران خواهد شد و در کف فروش چهار هفته و در سقف فروش 7 هفته به نمايش درمي‌آيد.
در پايان اين مراسم سرهنگ کمالي رئيس بسيج هنرمندان خراسان رضوي و احمد هاشم آبادي مديرکل روابط عمومي آستان قدس رضوي درباره ظرفيت هاي شهر مشهد براي اکران فيلم «رستاخيز» سخن گفتند و براي فراهم کردن شرايط اکران اين فيلم سينمايي قول مساعد دادند.
همچنين در اين مراسم ستاد برنامه ريزي، اطلاع رساني و بازاريابي فيلم «رستاخيز» در شهر مقدس مشهد به مديريت جواد رفاهي رئيس حوزه هنري خراسان رضوي راه اندازي شد.
 

نظر شما