شناسهٔ خبر: 57099655 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شمسایی: کیش‌کاپ انقلابی در فوتسال ایران است/ به دنبال بازیکنان جوان و باانگیزه هستیم

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: برگزاری تورنمنت کیش‌کاپ را می‌توان انقلابی در فوتسال ایران دانست چون تاکنون 32 تیم پایه از استان‌های مختلف کشور در یک‌ جا متمرکز نبودند.

صاحب‌خبر -

وحید شمسایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال اظهار داشت: تیم ملی در حال حاضر برنامه خاصی ندارد و با توجه به اینکه  لیگ هم به پایان نیم فصل خود رسیده ما در حال آماده کردن برنامه خود به کمیته فوتسال هستیم؛ البته با شروع نیم فصل دوم به همراه کادر فنی از نزدیک شاهد بازی‌ها  لیگ خواهیم بود.

شمسایی درمورد تورنمنت کیش کاپ که قرار است با حضور جوانان 32 تیم از استان‌های مختلف در کیش برگزار شود، گفت: وقتی که یک کار خوبی در کشور انجام می‌شود همه باید با صداقت از آن حمایت کنیم. من کاری ندارم که در حال حاضر مسئولیتی در تیم ملی دارم. قبلاً هم که حضور نداشتم  بارها اعلام کردم که در رده‌های پایه فوتسال ضعیف عمل می‌کنیم و میانگین سنی لیگ ما بالا است و درخواست داشتم باشگاه‌ها بیشتر به جوانان اعتماد کنند، اما متاسفانه به جز چند باشگاه گوش شنوایی وجود نداشت.

وی افزود: برگزاری تورنمنت کیش کاپ را  می‌توان انقلابی در فوتسال ایران دانست به این دلیل که برای اولین بار است که  32 تیم از استان‌های مختلف حتی استان‌هایی که تیم‌های لیگ برتر و  پایه فوتسال هم ندارند می‌توانند دور هم جمع شوند و در این تورنمنت شرکت کنند و استعدادهای جوان خود را معرفی کنند. من بارها گفتم در ایران استعدادهای زیادی وجود دارد که باید دیده شوند مثل بازیار، بازیکن جوان هرمزگانی قطعاً مثل بازیارها در فوتسال زیاد داریم و این تورنمنت کمک خوبی برای معرفی بازیکنان جوان است.

سرمربی تیم ملی فوتسال عنوان کرد: برای برگزاری این تورنمنت باید از ریاست فدراسیون فوتبال مهدی تاج و احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال و همچنین از حمایت کشاورز مدیرعامل منطقه آزاد کیش تشکر قدردانی کرد. برگزاری این تورنمنت در آینده می‌تواند هم به تیم‌های ملی‌ پایه و هم تیم ملی بزرگسالان کمک شایانی کند به این دلیل که ما با برگزاری این تورنمنت می‌توانیم برترین‌ جوان‌های فوتسال کشور را به تیم‌های ملی پایه و بزرگسالان دعوت کنیم. همانطور که از ابتدای حضورم در تیم ملی گفتم برای من فرقی ندارد که چه کسی دعوت می‌شود کادر فنی و من به دنبال دعوت از بهترین‌ها هستیم.

شمسایی گفت: برگزاری چنین تورنمنتی که 32 تیم را در یک مرکز متمرکز کنیم را تاکنون نداشتیم. فدراسیون و رئیس کمیته فوتسال برای برگزاری این کاپ کیش زحمات زیادی کشیدند. برگزاری این تورنمنت هم به مربیان استعدادیاب، هم به تیم‌‌‌های رده‌های پایه و هم بازیکنان شهرستان ها و استان‌ها انگیزه فراوانی می‌دهد که که خودی نشان دهند برگزاری چنین تورنمت‌هایی باید ادامه‌دار باشد تا  در آینده به تیم‌های ملی کمک کند. در گذشته تیم‌های رده‌های پایه بلاتکلیف و رها شده بودند و فقط زمانی که تیم زیر 20 سال می‌خواست به تورنمنتی اعزام شود با دعوت از علی صانعی سرمربی تیم‌های پایه کشور یک تیم را در یک هفته تمرین داده و به آن تورنمنت اعزام می‌کردیم.

 وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری چنین تورنمنت‌ها و همچنین برگزاری لیگ‌‌های پایه با توجه به اینکه میانگین سنی لیگ ما بالا است قطعاً در آینده می‌تواند به تیم‌های ملی کمک کند. همانطور که قبلاً جوانان زیر 20 سال که در مسابقات تبریز حضور داشتند در حال حاضر در تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کنند سالار آقاپور و... ما به دنبال بازیکنان جوان و با انگیزه هستیم چه اشکال دارد؟ سایر بازیکنان جوان هم در صورتی که بتوانند به تیم ملی کمک کنند آنها را  به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.

پایان پیام/ ت 67

نظر شما