شناسهٔ خبر: 57012455 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تله طلایی برای مهاجمان سرخابی/ حضور غیرمنتظره در لیست خروج نیم فصل!

خیلی‌ها تصور می‌کردند زوج منشا و خرید جدید این باشگاه در خط حمله یعنی شیمبا، خطوط دفاعی لیگ را ویران می‌کنند اما ۲بازیکن حالا در عضویت باشگاهی هستند که فرصت‌سوزترین تیم فوتبال ایران به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

فقط یک گل زده در ۱۱هفته، فصلی کابوس‌وار را برای گادوین منشا رقم زده است؛ بازیکنی که فصل گذشته بهترین گلزن فوتبال ایران بود و روزهای درخشانی را در مس رفسنجان سپری کرد. گادوین در تابستان پیشنهادهای زیادی داشت و حتی در یک‌قدمی بازگشت به پرسپولیس بود. مهاجم محبوب یحیی اما در کرمان ماند تا در این فصل امید اول گلزنی مسی‌ها باشد. خیلی‌ها تصور می‌کردند زوج منشا و خرید جدید این باشگاه در خط حمله یعنی شیمبا، خطوط دفاعی لیگ را ویران می‌کنند اما ۲بازیکن حالا در عضویت باشگاهی هستند که فرصت‌سوزترین تیم فوتبال ایران به شمار می‌رود. مس در این فصل بسیار بد نتیجه گرفته و این نتایج رابطه مستقیمی با افت هجومی فاحش تیم داشته‌اند. منشا که در شروع فصل، موفق به گلزنی برای این تیم شده بود، چند موقعیت بسیار خوب را از دست داد و ۲بار نیز پنالتی خراب کرد؛ موضوعی که باعث شد به‌تدریج این بازیکن از ترکیب اصلی به نیمکت مس منتقل شود. حالا ربیعی در مصاحبه‌ای تازه از احتمال کنارگذاشتن این بازیکن صحبت کرده تا نشان بدهد که نیمکت‌نشینی از نگاه او، یک تنبیه کافی برای این ستاره نیجریه‌ای نبوده است. منشا حالا به فهرست بازیکنانی اضافه شده که درست بعد از بردن کفش طلای فوتبال ایران، به تله می‌افتند و دچار افت چشمگیری می‌شوند. فعلا لیگ بیست‌ودوم بدترین فصل این مهاجم در فوتبال ایران بوده است؛ آن‌هم درست چند ماه بعد از پایان بهترین فصل حضور این بازیکن در لیگ برتر ایران.
۲سال قبل، کفش طلای فوتبال ایران به سجاد شهباززاده رسید؛ بازیکنی که ناگهان در سپاهان اوج گرفت و درخشش خاصی زیرنظر محرم نویدکیا داشت. همین بازیکن اما در بسیاری از دیدارهای فصل گذشته از ترکیب اصلی تیم خارج شد و حالا نیز در استقلال یک نیمکت‌نشین دائمی است و حتی شاید خیلی زود در فهرست مازاد ریکاردو ساپینتو قرار بگیرد. قبل از سجاد، آقای گلی لیگ به شیخ دیاباته رسید؛ بازیکنی که در تیم استراماچونی و فرهاد مجیدی عالی ظاهر شد اما درست بعد از بردن این جایزه در تیم فکری، به بحران رفت و حتی بازگشت فرهاد نیز چیزی را برای او عوض نکرد. شیخ هنوز هم البته جایزه کفش طلا را از فدراسیون فوتبال ایران تحویل نگرفته است.

او یک وداع ناخوشایند با استقلال داشت و به‌شدت از مسئولان این باشگاه ناراضی بود. شاید هم همین اتفاق موجب شد او مدتی بعد به تیم رقیب ملحق شود و در فوتبال ایران برای پرسپولیس بازی کند. قبل از شیخ نیز آقای گلی لیگ به‌صورت مشترک به لوسیانو پریرا و کی‌روش استنلی رسید. هر دو بازیکن در فصل بعد از این اتفاق، دچار افت شدند و نتوانستند انتظارها را برآورده کنند. پیش از آنها نیز علی علیپور در این موقعیت قرار گرفته بود؛ بازیکنی که با وجود بردن کفش طلا در لیگ برتر، چالش‌های زیادی را با هواداران تیم تجربه کرد و رابطه بسیار پرنوسانی با آنها داشت.
 به‌نظر می‌رسد انتظار بسیار بالا از این بازیکنان بعد از آقای گلی و فشاری که روی شانه آنها قرار می‌گیرد، کار را برایشان بسیار نفسگیر می‌کند. آنها فصل بعد از آقای گلی را در شرایط متفاوتی شروع می‌کنند و کافی است چند هفته گل نزنند تا در یک باتلاق عمیق فرو بروند و هر هفته همه‌چیز برایشان سخت‌تر شود. منشا که فصل گذشته از هر موقعیتی گل می‌ساخت، حالا دیگر یک ستاره برای مس رفسنجان نیست.

او دیگر پنالتی‌های تیم را نمی‌زند و حتی در ترکیب اولیه حضور ندارد. منشا معمولا در آخرین دقایق بازی وارد زمین می‌شود و بعید نیست ربیعی همین فرصت را هم از این بازیکن بگیرد. شرایط برای این بازیکن اصلا خوب پیش نمی‌رود و بعید نیست که این وضعیت به قیمت ازدست‌رفتن شغل ربیعی نیز تمام شود. او این فصل حساب ویژه‌ای روی گادوین باز کرده بود اما بعد از چند هفته متوجه شد که مهاجم تیمش دیگر آن چهره حریص و گلزن فصل گذشته نیست و بسیار کم‌رمق فوتبال بازی می‌کند. منشا هنوز برای عبور از این کابوس شانس دارد اما اگر نتواند ورق را برگرداند، دیگر در لیگ برتر فوتبال ایران صاحب مشتری خاصی نخواهد بود.
 

نظر شما