شناسهٔ خبر: 56846205 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

توافق صادرات غلات اوکراین از سوی روسیه تعلیق شد

توافق صادرات غلات اوکراین که با میانجی گری ترکیه انجام گرفته بود از سوی روسیه تمدید نشده و به حالت تعلیق در آمد.

صاحب‌خبر -

توافقنامه صادرات غلات که با میانجیگری ترکیه انجام شده بود از سوی روسیه به حالت تعلیق در آمد. روسیه پیش تر ​بارها اعلام کرده بود که غلات صادر شده از سوی اکراین در کشورهای ثروتمند اروپا مصرف شده و بخش کمتری از آن به کشورهای فقیرتر می رسد.

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافقنامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفته شدن سواستوپول با پهپاد به حالت تعلیق در آمده است.

مقام‌های شهر بندری «سواستوپول» واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی «کریمه» امروز (شنبه) اعلام کردند که پس از حمله پهپادی صبح امروز به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه، کشتی‌گاه این شهر به طور موقت مسدود شد و کشتی‌ها و قایق‌ها قادر به عبور از طریق این خلیج نبودند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، «میخائیل رازووژایوف» فرماندار شهر سواستوپول کریمه صبح امروز در کانال تلگرامی اعلام کرد که کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در آب‌های خلیج سواستوپول حملات پهپادی را دفع کردند اما هیچ یک از تأسیسات شهر مورد هدف قرار نگرفته است.

وی در این خصوص گفت: «کشتی‌گاه به طور موقت مسدود شده است-کشتی‌ها و قایق‌ها حرکت ندارند».

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفته است که اوکراین،‌16 پهپاد را برای حمله به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه ارسال کرده است و ردیاب‌های پرواز، یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی کریمه در حال پرواز نشان داده است.

بنا بر گفته وزارت دفاع روسیه تمامی پهپادهای ارتش اوکراین که برای هدف قرار گرفتن کشتی‌های روسیه اعزام شده بودند، منهدم شدند. برنامه‌ریزی برای حمله به کشتی‌های روسیه و آموزش نظامیان اوکراینی توسط نظامیان انگلیسی در شهر «اوچاکف» استان نیکولایف انجام گرفته است.

نظر شما